Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenproducten doen het lekker

Bedrijven met merken voor de consumentenmarkt zoals Heineken, Unilever en Coca Cola hebben in 2007 goed verkocht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet van de vijftig wereldwijd grootste producenten van consumentengoederen nam gemiddeld met 9,5 procent toe.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt maandag uit van adviesbureau .

De onderzoekers spreken van een recordgroei. Heineken en het Brits-Nederlandse Unilever hebben zich volgens hen onder de beste vijftien geschaard.

De omzetgroei van de grote merken is volgens de onderzoekers toe te schrijven aan vier factoren:

De bedrijven concentreren zich in de Westerse markt weer op hun succesmerken en spelen goed in op de trends onder consumenten.

De opkomende buitenlandse markten zorgen daarnaast voor een bijdrage aan de groeicijfers.

Tot slot kon de omzet toenemen doordat de fabrikanten de prijsstijgingen doorberekenen in hun verkoopprijzen.

Het rapport wijst erop dat ook de meeste supermarkten de prijsstijgingen doorberekenen, waarvoor de consument de rekening betaalt. Hierdoor stijgt de inflatie volgens de onderzoekers.

Voor 2008 verwachten zij geen records vanwege de onzekere economische omstandigheden en de stijgende grondstofprijzen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in