Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter en Nielsen gaan 'social TV ratings' publiceren

Nielsen Holdings, het wereldwijde dataconcern, en Twitter hebben in de VS een partnership gesloten om een standaard rapportage voor second…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nielsen Twitter TV Rating moet het bereik van gesprekken rondom TV op Twitter meten. De rapportage voorziet in de behoefte van adverteerders om zowel paid als earned media te meten. De nieuwe maatstaf zal dan ook zowel conversatie rondom tv-programma's als rondom reclame meten.

related partner content for mobile comes here

Steve Hasker, president of global media products and advertiser solutions bij Nielsen: 'Als marktleider in het meten van media onderkennen we dat Twitter een heel belangrijke bron is voor real-time television data.' As a media measurement leader we recognise that Twitter is the pre-eminent source of real-time television engagement data."

Er is nog geen signaal dat de systematiek ook in Europa wordt uitgerold, maar er wordt vanuit gegaan dat Amerika een testmarkt is. In Groot-Brittannie wordt vanuit de televisiewereld voorzichtig gereageerd; niet iedereen gelooft dat Twitter-gesprekken een goede indicator zijn voor het succes van een programma.

Twitter onderkent dat drama of spelshows een verschillende dynamiek hebben, maar ziet het als identificatiesysteem van grote second screen shows.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in