Twitter en Nielsen gaan 'social TV ratings' publiceren
De Nielsen Twitter TV Rating moet het bereik van gesprekken rondom TV op Twitter meten. De rapportage voorziet in de behoefte van adverteerders om zowel paid als earned media te meten. De nieuwe maatstaf zal dan ook zowel conversatie rondom tv-programma's als rondom reclame meten.
Steve Hasker, president of global media products and advertiser solutions bij Nielsen: 'Als marktleider in het meten van media onderkennen we dat Twitter een heel belangrijke bron is voor real-time television data.' As a media measurement leader we recognise that Twitter is the pre-eminent source of real-time television engagement data."
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaEr is nog geen signaal dat de systematiek ook in Europa wordt uitgerold, maar er wordt vanuit gegaan dat Amerika een testmarkt is. In Groot-Brittannie wordt vanuit de televisiewereld voorzichtig gereageerd; niet iedereen gelooft dat Twitter-gesprekken een goede indicator zijn voor het succes van een programma.
Twitter onderkent dat drama of spelshows een verschillende dynamiek hebben, maar ziet het als identificatiesysteem van grote second screen shows.
Bron: Mediaweek.co.uk
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid