Discovery heeft mooiste Kerstrapport
Dat Discovery Networks Benelux fier bovenaan staat, lijkt geen toeval te zijn.
In 2010 werd Discovery Channel uitgeroepen tot sterkste televisiemerk van Nederland en in 2011 werd de Amma voor Mediabedrijf van het Jaar binnengehaald. Dat was ook het jaar van de introductie van vrouwenzender TLC en digitale zenders Investigation Discovery en Animal Planet HD, de zendtijd werd uitgebreid en de kijktijd groeide.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuMet een eerste en een derde plek (RTL met een 7,39) speelt het mediumtype televisie een prominente rol in het Adformatie Kerstrapport 2012. Vorig jaar stonden Discovery en RTL nog vierde, respectievelijk twintigste in de ranglijst.
Maar ook SBS verbeterde zich ten opzichte van vorig jaar. Van een 6,65 ging het naar 6,96, waarmee SBS in de ranglijst steeg van de 60ste naar de 41ste plek.
Dat geldt ook voor Ster. Vorig jaar nog een 6,59, dit jaar 6,82. Daarmee schuift Ster tien plaatsen op en is er klaar voor om de top 50 binnen te komen: van 62 naar 52.
In de top vijf van meest spectaculaire stijgers, staan drie printuitgevers. Dat zijn de publiekstijdschriften van Reed Business Media (van 54 naar 9), Het Financieele Dagblad (van 42 naar 22) en de vakbladen van Reed Business (van 31 naar 17).
Buitenreclame-exploitant CBS Outdoor liet ook een mooie spurt zien en ging van 63 naar 32.
Maar de grootste sprong was waar te nemen bij de internetafdeling van Persgroep. Dat schoof maar liefst 50 plaatsen op op de ranglijst: van 78 naar 28 met een rapportcijfer 7,05.
Top 9 Adformatie Kerstrapport 2012
1. Discovery Networks Benelux: 7,46
2. Clear Channel Hillenaar: 7,40
3. RTL Nederland (TV): 7,39
4. Adfactor: 7,38
5. Google, Google Adwords: 7,34
6. Radio 538: 7,33
7. JCDecaux Nederland: 7,30
8. NL MAG: 7,28
9. Sanoma Media: 7,27
9. Interbest snelwegreclame: 7,27
9. Wegener Media: 7,27
9. Reed Business Media Amsterdam: 7,27
Het Kerstrapport van Adformatie en Ipsos Synovate is te lezen in de editie van Adformatie die vandaag verschijnt. Het volledige rapport is voor € 950 te bestellen bij Ipsos Synovate (william.recker@ipsos.com ).
De verantwoording van het onderzoek die is opgenomen in Adformatie #35 is abusievelijk die van een eerdere editie van het Kerstrapport. De juiste verantwoording is hier te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid