Overslaan en naar de inhoud gaan

Discovery heeft mooiste Kerstrapport

Discovery Networks Benelux voert de lijst van het Kerstrapport van Adformatie en Ipsos Synovate aan met een 7,46. Clear Channel Hillenaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat Discovery Networks Benelux fier bovenaan staat, lijkt geen toeval te zijn.

related partner content for mobile comes here

In 2010 werd Discovery Channel uitgeroepen tot sterkste televisiemerk van Nederland en in 2011 werd de Amma voor Mediabedrijf van het Jaar binnengehaald. Dat was ook het jaar van de introductie van vrouwenzender TLC en digitale zenders Investigation Discovery en Animal Planet HD, de zendtijd werd uitgebreid en de kijktijd groeide.

Met een eerste en een derde plek (RTL met een 7,39) speelt het mediumtype televisie een prominente rol in het Adformatie Kerstrapport 2012. Vorig jaar stonden Discovery en RTL nog vierde, respectievelijk twintigste in de ranglijst.

Maar ook SBS verbeterde zich ten opzichte van vorig jaar. Van een 6,65 ging het naar 6,96, waarmee SBS in de ranglijst steeg van de 60ste naar de 41ste plek.

Dat geldt ook voor Ster. Vorig jaar nog een 6,59, dit jaar 6,82. Daarmee schuift Ster tien plaatsen op en is er klaar voor om de top 50 binnen te komen: van 62 naar 52.

In de top vijf van meest spectaculaire stijgers, staan drie printuitgevers. Dat zijn de publiekstijdschriften van Reed Business Media (van 54 naar 9), Het Financieele Dagblad (van 42 naar 22) en de vakbladen van Reed Business (van 31 naar 17).

Buitenreclame-exploitant CBS Outdoor liet ook een mooie spurt zien en ging van 63 naar 32.

Maar de grootste sprong was waar te nemen bij de internetafdeling van Persgroep. Dat schoof maar liefst 50 plaatsen op op de ranglijst: van 78 naar 28 met een rapportcijfer 7,05.

Top 9 Adformatie Kerstrapport 2012
1. Discovery Networks Benelux: 7,46
2. Clear Channel Hillenaar: 7,40
3. RTL Nederland (TV): 7,39
4. Adfactor: 7,38
5. Google, Google Adwords: 7,34
6. Radio 538: 7,33
7. JCDecaux Nederland: 7,30
8. NL MAG: 7,28
9. Sanoma Media: 7,27
9. Interbest snelwegreclame: 7,27
9. Wegener Media: 7,27
9. Reed Business Media Amsterdam: 7,27

Het Kerstrapport van Adformatie en Ipsos Synovate is te lezen in de editie van Adformatie die vandaag verschijnt. Het volledige rapport is voor € 950 te bestellen bij Ipsos Synovate (william.recker@ipsos.com ).

De verantwoording van het onderzoek die is opgenomen in Adformatie is abusievelijk die van een eerdere editie van het Kerstrapport. De juiste verantwoording is te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in