TV Recla...................................ZAP!
De Adformatie kopte in de uitgave van 9 april, ‘Kijker zapt massaal reclame weg’. SO………WHAT’S NEW? Sinds we niet meer van de bank af hoeven te rollen om de televisie op een andere zender te zetten en er genoeg zenders zijn om 24 uur per dag verveeld te worden wordt er gezapt (meestal door de vrouw des huizes die over het algemeen de controle over de knoppen heeft.)
Ook staat in hetzelfde artikel dat ‘slechts’ 7 procent aangeeft aandachtig naar TV reclame te kijken.
Is dat slecht(s)? Bij een televisie uitzending met 1 miljoen kijkers betekent dit dat 70.000 consumenten met volle focus naar reclame kijkt. 70.000 waar de reclame dus niet oppervlakkig aan voorbij trekt maar die geconcentreerd het merk en product of dienst in zich opnemen. Het zou verbazen als dit alleen maar marketingprofessionals zijn die de kunst afkijken.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaEen ander opmerkelijk cijfer dat genoemd wordt is de 14% die tijdens reclame wel voor de buis zit maar bezig is met andere dingen. Ze gaan naar het toilet, zetten koffie of doen huishoudelijke taken……………sorry hoor maar met deze voorbeelden zijn ze mij kwijt, betekent dit dat al 14% van de kijkers overal in huis TV hebben? Zo ja, dan is de televisiereclame zeker nog lang niet dood.
Natuurlijk vindt er versnippering van reclamegeld plaats door de komst van alle internetmogelijkheden maar is dit een bedreiging? Denk het niet. Crossmediaal en consumentbetrokkenheid zullen steeds meer het marketinglandschap bepalen en daar is TV een belangrijk landmark in. Het wordt alleen maar mooier en de creatieve kansen en mogelijkheden lijken eindeloos.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid