Overslaan en naar de inhoud gaan

TV Recla...................................ZAP!

Er wordt veel geschreven en gesproken over de toekomst van reclame en dan vooral over de neerwaartse spiraal waarin TV reclame zich bevindt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Adformatie kopte in de uitgave van 9 april, ‘Kijker zapt massaal reclame weg’. SO………WHAT’S NEW?  Sinds we niet meer  van de bank af hoeven te rollen om de televisie op een andere zender te zetten en er genoeg zenders zijn om 24 uur per dag verveeld te worden wordt er gezapt (meestal door de vrouw des huizes die over het algemeen de controle over de knoppen heeft.)

related partner content for mobile comes here

Ook staat in hetzelfde artikel dat ‘slechts’ 7 procent aangeeft aandachtig naar TV reclame te kijken.
Is dat slecht(s)? Bij een televisie uitzending met 1 miljoen kijkers betekent dit dat 70.000 consumenten met volle focus naar reclame kijkt. 70.000 waar de reclame dus niet oppervlakkig aan voorbij trekt maar die geconcentreerd het merk en product of dienst in zich opnemen. Het zou verbazen als dit alleen maar marketingprofessionals zijn die de kunst afkijken.

Een ander opmerkelijk cijfer dat genoemd wordt is de 14% die tijdens reclame wel voor de buis zit maar bezig is met andere dingen. Ze gaan naar het toilet, zetten koffie of doen huishoudelijke taken……………sorry hoor maar met deze voorbeelden zijn ze mij kwijt, betekent dit dat al 14% van de kijkers overal in huis TV hebben? Zo ja, dan is de televisiereclame zeker nog lang niet dood.

Natuurlijk vindt er versnippering van reclamegeld plaats door de komst van alle internetmogelijkheden maar is dit een bedreiging? Denk het niet. Crossmediaal en consumentbetrokkenheid zullen steeds meer het marketinglandschap bepalen en daar is TV een belangrijk landmark in. Het wordt alleen maar mooier en de creatieve kansen en mogelijkheden lijken eindeloos.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in