
De zenders zijn zeer tevreden met dit positieve resultaat voor tv in een relatief slecht jaar voor de reclamemarkt in totaal, aldus Spot. De tv-markt laat in 2003 een grillig beeld zien. De groeicijfers zijn ‒4 procent in het eerste kwartaal, +2 in het tweede, +9 in het derde en +2 in het vierde kwartaal. Het eerste kwartaal wordt overschaduwd door de oorlog in Irak, in het tweede en derde kwartaal treed een sterk herstel op, terwijl in het vierde kwartaal de economische omstandigheden tot een meer bescheiden groei leiden, concludeert de stichting.
De grootste stijging in 2003 is er dankzij toenemende bestedingen voor mobiele telefonie en internet en voor financiële instellingen. Andere sterke stijgers zijn de supermarkten, de auto-industrie, bier en snacks. Reclame voor vakanties, entertainment en kant- en klaarmaaltijden zit ook in de lift. Een sterke teruglopende besteding zien we in 2003 bij de overheid en de personeelswerving.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftVolgens Spot zijn de positieve cijfers te danken aan het aanhoudende vertrouwen van adverteerders in de effectiviteit van tv-reclame. Ook besparen zij in tijden van economisch minder goede tijden liever op kleinere deelbudgetten en concentreren zich op één hoofdmedium. Verder speelt de toegenomen kijktijd een rol.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee