Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-bestedingen groeien naar 733 miljoen

De netto bestedingen voor reclame op televisie zijn in 2003 gegroeid naar een bedrag van 733 miljoen euro. Dit is een stijging van 2,2…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zenders zijn zeer tevreden met dit positieve resultaat voor tv in een relatief slecht jaar voor de reclamemarkt in totaal, aldus Spot. De tv-markt laat in 2003 een grillig beeld zien. De groeicijfers zijn ‒4 procent in het eerste kwartaal, +2 in het tweede, +9 in het derde en +2 in het vierde kwartaal. Het eerste kwartaal wordt overschaduwd door de oorlog in Irak, in het tweede en derde kwartaal treed een sterk herstel op, terwijl in het vierde kwartaal de economische omstandigheden tot een meer bescheiden groei leiden, concludeert de stichting.

related partner content for mobile comes here

De grootste stijging in 2003 is er dankzij toenemende bestedingen voor mobiele telefonie en internet en voor financiële instellingen. Andere sterke stijgers zijn de supermarkten, de auto-industrie, bier en snacks. Reclame voor vakanties, entertainment en kant- en klaarmaaltijden zit ook in de lift. Een sterke teruglopende besteding zien we in 2003 bij de overheid en de personeelswerving.

Volgens Spot zijn de positieve cijfers te danken aan het aanhoudende vertrouwen van adverteerders in de effectiviteit van tv-reclame. Ook besparen zij in tijden van economisch minder goede tijden liever op kleinere deelbudgetten en concentreren zich op één hoofdmedium. Verder speelt de toegenomen kijktijd een rol.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in