Studenten maken Sire-campagne


Gisteren werden op een bijeenkomst de winnaars bekendgemaakt. Hun inzendingen in het kader van de campagne worden gepubliceerd.
De campagne is gericht tegen zinloos geweld onder jongeren. Talent tegen Geweld is tot stand gekomen na een onderzoek onder jongeren dat Sire naar aanleiding van het 35-jarig bestaan van de stichting heeft laten uitvoeren. Daaruit bleek dat het onderwerp oorzaken en gevolgen van geweld het sterkst onder deze groep leeft.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe deelnemende studenten konden meedingen in diverse categorieën, waaronder tv, poster en dagblad- en tijdschriftadvertentie. De inzendingen werden beoordeeld door een vakjury, onder leiding van Sire-voorzitter Michel van Honk.
Nils Gerbens, student aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag, won in de categorie televisie. Zijn filmpje toont twee opgeschoten jongens die een willekeurige voorbijganger tegen de grond slaan, waarna zij zelf voor schut worden gezet. Eline Slegers won twee prijzen, in zowel de categorie advertentie magazines en posters. Slegers, studente aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving St. Joost in Den Bosch, maakte een geborduurde afbeelding van een roos, met de welbekende tekst: Ben je boos? Pluk een roos.
De campagne begint in februari (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid