Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG oefent calloptie ProSiebenSat.1 niet uit

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft besloten de calloptie op 12 procent van het aandelenkapitaal van het Duitse ProSiebenSat.1 Media niet uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De calloptieovereenkomst werd in juni 2007 aangegaan met Lavena Holding, een bedrijf beheerd door fondsen geadviseerd door Kohlberg Kravis Roberts & Co en Permira. TMG kon de optie tussen 1 juni en 15 juni uitoefenen tegen een prijs van euro 34,71 per aandeel minus dividend.

related partner content for mobile comes here

Nu TMG hier vanaf ziet, kan Lavena tussen 1 en 15 augustus 2008 een putoptie uitoefenen tegen een maximale prijs van euro 28,71 per aandeel. Als dit gebeurt, krijgt TMG het belang van 12 procent tegen een prijs die minimaal 51 miljoen euro lager ligt dan bij de calloptie. De transactie kan door TMG uit bestaande kasmiddelen worden voldaan.

TMG kreeg vorig jaar het recht om 12 procent van de aandelen van het Duitse ProSiebenSat.1 te verkrijgen, zodra dat bedrijf de aangekondigde overname van SBS Broadcasting Group had afgerond. TMG reageerde daarmee op de overname van SBS Broadcasting Group door ProSiebenSat.1.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in