Overslaan en naar de inhoud gaan

Thuiswinkel.org: ‘Internet blijft belangrijkste oriëntatiekanaal’

Bij 41 procent van de aankopen wordt vooraf op internet naar informatie gezocht. Dit blijkt uit de Multichannel Monitor 2010, een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij 41 procent van de aankopen wordt vooraf op internet naar informatie gezocht. Dit blijkt uit de Multichannel Monitor 2010, een onderzoek van en het (HBD) , gedaan door Blauw Research. Dit medium is net als in 2009 het meest gebruikte oriëntatiekanaal.

related partner content for mobile comes here

Thuiswinkel.org en het HBD keken voor het tweede jaar hoe de Nederlandse consument de verschillende kanalen (winkel, internet, print, telefoon) gebruikt in het oriëntatie- en koopproces van ongeveer 30 productgroepen.

De helft van de Nederlanders gebruikt internet regelmatig tot vaak als ze een product of dienst willen kopen. Een op de tien doet dit nooit. Reclamefolders en de website van de aanbieder worden bij ruim een vijfde van de aankopen bekeken. Bij een op de drie aankopen werden bezoeken aan winkels gebracht om informatie te vergaren. Internet wordt vooral gebruikt voor prijs- en productinformatie terwijl mensen in de winkel juist kijken of het product voldoet aan de persoonlijke wensen.

Het blijkt dat consumenten die zich alleen in een winkel oriënteren ook daadwerkelijk in een winkel hun producten kopen. De overstap naar een aanschaf via internet is nog beperkt. Van degenen die zich alleen op internet oriënteren, koopt 11 procent alsnog in een winkel. Consumenten willen dan het product daadwerkelijk kunnen zien. Ook de betalingszekerheid is voor een klein deel van de consumenten reden om naar een winkel te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in