Overslaan en naar de inhoud gaan

Arbeidsvoorwaarden belangrijkste informatie op recruitmentsite

Het niet geven van informatie over arbeidsvoorwaarden is de belangrijkste reden waarom kandidaten afhaken op een wervingssite, ook al is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de vraag: “Stel dat u een leuke vacature tegenkomt en u gaat naar de website van het bedrijf toe. Wat zou de belangrijkste reden zijn om alsnog niet te solliciteren?” gaf bijna 37 procent van de respondenten aan “het niet bieden van informatie over de arbeidsvoorwaarden”. 22 procent stelde dat “informatie over de sollicitatieprocedure” essentieel was. De derde reden (met iets minder dan 12 procent van de antwoorden): een lang sollicitatieformulier.

related partner content for mobile comes here

Digitaal-Werven onderzocht de wervingssites van 350 organisaties. Uit de resultaten blijkt dat slechts een kleine meerderheid van alle organisaties in Nederland op hun wervingssites een aparte sectie heeft over de arbeidsvoorwaarden, namelijk 54 procent. Nog veel minder organisaties, 33 procent, vermeldt op de website de sollicitatieprocedure. 'Het verbeteren van recruitmentsites is dus eigenlijk heel eenvoudig, door het bieden van informatie die al aanwezig is', aldus Bas van de Haterd, initatiefnemer van Digitaal-Werven.

Bijna 8 procent gaf aan dat het ontbreken van een privacy verklaring een reden is om niet te solliciteren. Dit maakt de spoeling voor deze mensen wel erg dun aangezien uit onderzoek van Digitaal-Werven blijkt dat 75 procent van de bedrijven geen privacy verklaring op de website heeft, of hierin niets vermeld over hoe er wordt omgegaan met sollicitaties.

Verder geeft iets meer dan 1 procent van de respondenten aan dat de maatschappelijke standpunten van de werkgever doorslaggevend zijn of men wel of niet solliciteert, terwijl bijna 3 procent geeft aan dat ze hoe dan ook solliciteren, ongeacht de website van de potentiële werkgever.

De Multiscope Marktpeiler is in september uitgevoerd onder 1.000 respondenten, waarvan er 681 zijn meegenomen in de cijfers (overige gepensioneerd, WAO, etc).

Digitaal-Werven heeft 350 organisaties onderzocht op hun digitale sollicitatie-ervaring. Dat wil zeggen dat de wervingssites en het digitale deel van het sollicitatieproces is onderzocht. Hierbij is gekeken naar de aanwezige informatie op de website, de gebruiksvriendelijkheid van de site en ook is bij al deze organisaties gesolliciteerd.

Het

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in