Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkt wint van speciaalzaak

Speciaalzaken verliezen klanten, ten gunste van de supermarkt. Het concept van non-stop-shopping, waarbij supermarkten steeds meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van GfK Panelservices, opgetekend door de Volkskrant. Het aantal huishoudens dat koopt bij bakkers, slagers, groentewinkels, kaasspeciaalzaken, warenhuizen, tuincentra en reformwinkels is opnieuw gedaald, meldt GfK. Ook kopen consumenten minder voedingsmiddelen op de markt en direct bij de boer. Alleen het klantenbestand van slijterijen en drogisterijen groeit nog steeds. Bezochten 2,5 miljoen huishoudens in 2001 een slijterij, vorig jaar nam dat aantal toe tot 2,6 miljoen huishoudens. Bij drogisterijen groeide het klantenbestand van 5,5 naar 5,6 miljoen huishoudens.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in