Overslaan en naar de inhoud gaan

Skatende oma’s, mijmerende opa’s

Reclame voor 50-plussers staat bol van de clichés.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook Duitsland vergrijst. De seniorenmarkt (met inmiddels 30 miljoen 50-plussers) is een miljardenmarkt. Zo’n 26 procent van deze koopkrachtige consumentengroep heeft een maandelijkse financiële speelruimte van meer dan 500 euro. Interessant, zo ontdekken steeds meer marketeers. De doelgroep is heterogener dan welke andere doelgroep ook: van veeleisende genieter tot huiselijke gepensioneerde tot hedonistische old kid.
Maar de senioren hebben ook iets gemeen: ze herkennen zich slecht in op hun leeftijdgroep gerichte reclames. De 50-plusmarketing blijkt totaal niet aan te sluiten op de behoeften en het zelfbeeld van deze senioren. De reclame pendelt tussen clichés over ouderdom (mijmerende opa’s) en jeugdwaan (skatende oma’s).

related partner content for mobile comes here

De meest voorkomende fouten: ouderen die tot randfiguren worden gedegradeerd, grappen maken ten koste van ouderen, het cliché van de levenslustige gepensioneerde, spelen met angsten. Het kan ook anders, zoals de Nivea Vital-campagne voor de rijpere huid laat zien.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in