Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse automerken in de verdrukking

De Duitse automarkt zit in het slop. De verkoopcijfers blijven dalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gingen er acht jaar geleden nog 3,8 miljoen Duitse (nieuwe) auto’s over de toonbank, nu zijn het er nog maar 3,2 miljoen. In de eerste helft van dit jaar daalden de verkopen van nieuwe auto’s met 9 procent. Ook de positie van Duitsland als autoproducent erodeert langzaam: het marktaandeel zakte terug naar ruim 20 procent.

related partner content for mobile comes here

De Aziaten winnen snel terreinm - vorig jaar produceerden Aziatische autoproducenten twee miljoen auto’s meer dan in 2005. En China produceert al meer auto’s dan Duitsland.

Hoewel de eigen merken op de Duitse thuismarkt nog steeds domineren (twee op de drie Duitsers koopt een Duitse auto), rukken Japanse, Zuid-Koreaanse en Franse automerken op. Volgens marktvorsers is de concurrentie nergens ter wereld zo hevig als op de Duitse markt. Duitse consumenten stellen de aanschaf van een nieuwe auto langer uit. En auto’s worden beter en gaan langer mee. Tel daar de marge- en prijsdruk bij op, en het is duidelijk: Duitse autoproducenten verkeren in zwaar weer.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in