Overslaan en naar de inhoud gaan

De succesformule van Danone

Danone scoort onverminderd met toetjes en melkdrankjes. Wat is het geheim van de smid?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Franse Danone loopt al jaren voorop met innovatieve yoghurtproducten en melkdrankjes. Hun yoghurt is ook niet zomaar yoghurt, volgens de 500 medewerkers van Danone’s r&d-lab onder de rook van Parijs: Danone-yoghurt geneest veel 'kwalen', en maakt de consument dus gelukkiger...

related partner content for mobile comes here

Op de Duitse markt is Danone marktleider met het verantwoorde Actimel, goed voor 80 procent marktaandeel in de sector gezonde melkdrankjes. Met Activia is de toetjesmaker marktleider op het gebied van fruityoghurt, met de klassieker Obstgarten in het segment fruitkwark. En dan komt Danone binnenkort ook nog met Essensis, een yoghurt die je huid laat stralen.

Danone, dat onlangs bekendmaakte Numico te willen overnemen, doet het stukken beter dan concurrenten Unilever en Nestlé. De succesformule? Danone concentreert zich op een paar sterke merken en innovaties, en steekt daar heel veel marketingbudget in.

Zodra een merk minder goed verkoopt, stoot Danone het af. Door sterke decentralisatie is er binnen de Danone-organisatie weinig stroperigheid, waardoor slimme productinnovaties snel op de markt kunnen worden gebracht. En omdat Danone-producten zo’n hoge succeskans hebben, is ook de detailhandel er dol op. Resultaat: meer schapruimte, meer verkopen. De cirkel is rond.

Bron: Manager Magazin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in