Overslaan en naar de inhoud gaan

Computerbladen VNU naar HUB Uitgevers

VNU Media verkoopt haar computerbladen. De verkoop past binnen de verschuiving van VNU naar de recruitment en de groot zakelijke markt. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe eigenaar neemt alle activiteiten en medewerkers per 1 november in zijn geheel over. Het gaat om de titels PCM, Power Unlimited, de Nederlandse licentie voor Gizmodo (een gadget log) en het VNU aandeel in Computer Idee, een joint-venture met Sanoma Mens Magazines.

related partner content for mobile comes here

HUB Uitgevers dat in 1993 met haar activiteiten begon, groeit met deze aankoop uit tot één van de grootste IT-uitgeverijen in de Benelux. Met ruim dertig verschillende consumententitels en b-to-b titels bedient HUB Uitgevers vrijwel elk segment in de IT-industrie. HUB is uitgever van onder meer PC Active, Vives, PC Consument, PC Plus en Home Entertainment Today (HET). Daarnaast zijn zij ook verantwoordelijk voor Customer media titels zoals het grootste fietsblad van Nederland Tring.

Vorige maand maakte VNU Media bij de aankondiging van de verkoop van de modetitels Textilia en Schoenvisie al bekend in gesprek te zijn met geïnteresseerde partijen over de verkoop van haar PC titels. Zoals inmiddels bekend is, wil VNU Media zich als de komende jaren nadrukkelijk richten op het versterken van haar positie op zowel de recruitment markt als de groot zakelijke markt. Als gevolg van deze strategie overweegt VNU Media, zoals in september jongstleden aangekondigd, ook de verkoop van haar management portfolio (Management Team en Sprout).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in