Social Marketing: veel interesse, maar lage budgetten
Social marketing wordt door veel marketeers gezien als het ei van Columbus, maar het kanaal krijgt nog weinig tijd en budget…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De onderzoekers ondervroegen 116 marketeers in het derde kwartaal van 2007, en vonden dat:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- 78 procent van de ondervraagde marketeers zien social media als een manier om competatief voordeel te behalen
- Echter, 7,75 procent van de totale online marketingbudget gaat naar social marketing
- Gemiddeld verdeling van het online budget: 33 procent naar online advertising, 28 procent naar online promotiedesign en implementatie.
Ondanks de tegenvallende budgetten starten toch steeds meer marketeers met social media:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- 58 procent maakt gebruik van user generated content of recensies
- 31 procent heeft een blog
- 25 procent maakt gebruik van rss-feeds
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid