Toegevoegde waarde vergelijkingssites?
Iedereen kent ze wel, vergelijkingssites (ff googlen) als Vergelijk.nl, Bellen.com, Kieskeurig.nl, Kelkoo.nl en TelefonieVergelijker.nl. Ze…
Iedereen kent ze wel, vergelijkingssites (ff googlen) als Vergelijk.nl, Bellen.com, Kieskeurig.nl, Kelkoo.nl en TelefonieVergelijker.nl. Ze zijn erg nuttig bij het inzicht krijgen in welke product of dienst het best aan je behoefte voldoet, maar het zijn er ondertussen zoveel.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Providers werken met ze samen, ze zorgen voor veel promotie en 'talk of the town' over je product. Maar hoe zit het met deze haat-liefde verhuiding. Hebben providers niets liever dat alle klanten direct bij hun komen? Wat is de toegevoegde waarde van deze vracht aan vergelijkingssites en hoe zorgen ze dat hun adviezen objectief blijven. Wat is de ervaring van ons als eindgebruikers? Wat zijn jullie gedachten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidIn jouw vraagstelling wordt bij vergelijkers alleen de koppeling gemaakt met (telecom) vergelijkers. Echter vergelijkers zijn er op velerlei gebieden van Financiën, abonnementen, elektronica tot kleding. De toegevoegde waarde en betrouwbaarheid per soort vergelijker verschillen enorm. Financiele vergelijkers van complexe producten, zeker als zij eigendom zijn van verzekeraars, hebben een lagere betrouwbaarheid en toegevoegde waarde, denk aan indenpender. Dan onafhankelijke vergelijkers van goed te vergelijken fysieke producten zoals elektronica, denk hierbij aan Tweakers, Knibble of Kieskeurig.