Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkextensies goed voor merk Libelle

Libelle liet wetenschappelijk onderzoek doen naar de merkbeleving van Libelle. En wat blijkt: Merkextensies maken de relatie van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

liet wetenschappelijk onderzoek doen naar de merkbeleving van Libelle. En wat blijkt: Merkextensies maken de relatie van de consument met het merk sterker en positiever.

related partner content for mobile comes here

Communicatiestudente Marieke van Westerlaak onderzocht voor haar afstudeerscriptie de invloed van merkextensies (website, en specials) op Libelles merkbeleving van de consument.

Conclusie: Door het gebruik van merkextensies blijken lezeressen een positievere en sterkere beleving te krijgen, terwijl de extensies dezelfde waarden bevatten als het hoofdmerk.

En: de beleving wordt sterker en positiever naar mate men meer extensies van het merk gaat gebruiken.

Van Westerlaak vroeg aan 565 vrouwen die wel eens gebruik maken van het merk Libelle om aan te geven op welke manier zij de afzonderlijke extensies beleven en hoe zij Libelle over het algemeen beoordelen.

De merkbeleving is gemeten aan de hand van de merkrelatie, merkpersoonlijkheid en media- en reclamebeleving.

Resultaten:

Vrouwen die één of meer Libelle-extensies gebruiken blijken het merk veel vaker als 'beste of goede vriendin' te zien dan vrouwen die alleen het tijdschrift Libelle lezen: 46 procent versus 13 procent.

Ook geeft Libelle hen vaker een positief gevoel (91 procent vs. 74 procent), bruikbare ideeën (92 procent vs. 75 procent), en ontdekken ze vaker nieuwe producten in Libelle (83 procent vs. 69 procent).

Marieke van Westerlaak heeft haar studie Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam inmiddels afgerond en werkt nu als advertentiemarketeer bij Sanoma Uitgevers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in