Telegraaf experimenteert met gedragsgericht adverteren
De uitgever houdt het niet bij oefenen, maar hoopt over een paar jaar 10 procent van de online advertenties te verkopen op basis van deze techniek.
Behavioral targeting is online advertising op basis van consumentengedrag en -profiel. Door middel van cookies zou het mogelijk zijn om surfgedrag te volgen en individuele personen te benaderen met relevant commercieel aanbod. De Telegraaf heeft hiervoor het Amerikaanse bureau RevenueScience in de arm genomen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe afgelopen weken experimenteerde de uitgever met een certificaten-campagne van ABN AMRO binnen een groep bezoekers die surft naar beleggingsfondsen. Ter vergelijking werd met behulp van mediabureau Kobalt een ‘normale' campagne voor dezelfde doelgroep ingekocht, op de sites op FD Mediagroep, PCM, TMG, RTL, ZOOMIN, WebAds en ilsemedia.
Wat blijkt: de merkassociatie blijft gelijk, de naamsbekendheid doet het bij de BT campagne beter, maar de reguliere campagne scoort hoger als het om kennisoverdracht gaat. Daarentegen valt de clickrate weer tegen (7 procent voordeel in het geval van de reguliere campagne).
Bron: Emerce
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid