Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf experimenteert met gedragsgericht adverteren

De Telegraaf oefende de afgelopen weken met een campagne op basis van behavioral targeting.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitgever houdt het niet bij oefenen, maar hoopt over een paar jaar 10 procent van de online advertenties te verkopen op basis van deze techniek.

related partner content for mobile comes here

Behavioral targeting is online advertising op basis van consumentengedrag en -profiel. Door middel van cookies zou het mogelijk zijn om surfgedrag te volgen en individuele personen te benaderen met relevant commercieel aanbod. De Telegraaf heeft hiervoor het Amerikaanse bureau RevenueScience in de arm genomen.

De afgelopen weken experimenteerde de uitgever met een certificaten-campagne van ABN AMRO binnen een groep bezoekers die surft naar beleggingsfondsen. Ter vergelijking werd met behulp van mediabureau Kobalt een ‘normale' campagne voor dezelfde doelgroep ingekocht, op de sites op FD Mediagroep, PCM, TMG, RTL, ZOOMIN, WebAds en ilsemedia.

Wat blijkt: de merkassociatie blijft gelijk, de naamsbekendheid doet het bij de BT campagne beter, maar de reguliere campagne scoort hoger als het om kennisoverdracht gaat. Daarentegen valt de clickrate weer tegen (7 procent voordeel in het geval van de reguliere campagne).

Bron: Emerce

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in