Overslaan en naar de inhoud gaan

Rode Kruis EHBO-app: resultaten tot nu toe

Veel Nederlanders weten niet wat ze moeten doen bij een ongeval. Om dat probleem aan te pakken focust het Nederlandse Rode Kruis dit najaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In september en oktober voerde het Nederlandse Rode Kruis campagne: ‘Heel Nederland EHBO op zak’. Behalve downloaden van de konden mensen ook hun oude EHBO-app updaten naar de nieuwe.

related partner content for mobile comes here

Na 7 weken hadden ruim 264.000 Nederlanders de app gedownload. Meer dan 168.000 daarvan zijn nieuwe gebruikers, en 96.000 mensen hebben hun oude EHBO-app ge-update.

Edward van de Ridder, strategy director/partner van activatiebureau NOISE: ‘Naast de directe downloads hebben ook nog eens meer dan 300.000 mensen online artikelen gelezen, video’s bekeken, polls en testjes gemaakt of de actie doorgestuurd naar hun vrienden’.

Eigen rol partners

Marketingadviesbureau bracht het Nederlandse Rode Kruis samen met Google, MSN en Hyves, waarbij de partners intensief samenwerkten om de campagne zo effectief mogelijk te maken.
Iedere partner kreeg in samenspraak met het Rode Kruis, 3MO en NOISE een duidelijke eigen rol in de totale campagne, waarbij de drie partners elkaar ook optimaal moesten aanvullen.

MSN werd ingezet voor het bereik en moest het gevoel van een massale beweging neerzetten. Met content-integratie in de vorm van artikelen, video’s, polls, tests en geïntegreerde downloadlinks voor inhoudelijke verdieping in de campagne.

Hyves zorgde voor viraal bereik en mobiele conversie. Het netwerk werd ingezet om het belang van ‘EHBO op zak’ te verspreiden via vrienden. Daarbij werd de actiepagina zo opgezet dat je meteen kon zien hoeveel Nederlanders potentieel via jou bereikt konden worden.Daarnaast heeft Hyves de Rode Kruis-campagne gebruikt als een pilot-project voor mobile advertising. Nooit eerder werd er geadverteerd op Hyves mobile.

Google werd ingezet voor verdieping via Youtube-video’s, en massale mobiele clicks. Om de primaire gedragsdoelstelling te bereiken- het downloaden van de app - lag in de partnership met Google de nadruk op Google Admob, het mobile advertising netwerk. Verder werden de noodzaak en werking van de app geïllustreerd via vier Youtube-video’s. Deze video’s werden met een video-ad op de homepage van Youtube aangejaagd en geïntegreerd in de hele campagne. Zo stonden de Youtube-films in de MSN-special en stonden ze centraal in PR en seeding richting online media.

De app wordt nog dagelijks ruim 500 keer gedownload. Bovendien hebben veel mensen toestemming gegeven voor push-berichten of e-mailnotificatie, waardoor de app het Nederlandse Rode Kruis een structurele life line geeft naar meer dan 39.000 personen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in