Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks verkoopt armband om banen te creëren

Koffieketen Starbucks is met een initiatief gestart, Create Jobs for USA, om kleine ondernemers te steunen. In de hoop de werkloosheid in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het werkt simpel: Starbucks-klanten kunnen een rood-wit-blauwe armband kopen en zo minimaal vijf dollar doneren. Starbucks garandeert dat het hele bedrag wordt overgemaakt naar , een samenwerking tussen en . De keten zal zelf vijf miljoen dollar als startkapitaal doneren.

related partner content for mobile comes here

Dit fonds is in het leven geroepen om in het hele land kleine geldleningen aan nieuwe ondernemers te geven. Ook non-profitorganisaties zijn welkom. Insteek is dat het MKB de levensader van de economie is. Als kleine bedrijven een financiële injectie krijgen, kunnen ze een betere start maken en wellicht groeien. En zo ontstaat er werkgelegenheid.

Schultz’ frustratie over het gebrek aan daadkracht in Washington en de groeiende kloof tussen arm en rijk resulteert nu in deze actie.

De ceo heeft al dat Amerikanen/het bedrijfsleven niet moeten wachten op Washington – zelf de mouwen opstropen.
Hij geeft aan dat hij zeker niet verwacht dat Starbucks met deze actie het werkloosheidpercentage van negen procent omlaag krijgt, maar alle beetjes helpen.

Starbucks zelf heeft de afgelopen jaren mensen moeten ontslaan (39.000 in twee jaar), maar geeft aan weer mensen aan te gaan nemen, het doel is zo’n 3.500 nieuwe medewerkers.

schrijft dat deze actie vooral ook goed voor Starbucks (en Schultz) zelf is.

Een analyst van onderzoeksbureau Morningstar geeft aan dat dit vooral een marketingactie is. ‘Vijf miljoen dollar is niet veel als je het vergelijkt met de twee miljard dollar die Starbucks heeft. Het is een slimme actie, goed voor positieve beeldvorming.'

Voor Schultz zelf is deze zet ook niet slecht. Wellicht een in het verschiet?

Een mix tussen winstgevendheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen, daar .

Wie er ook beter van wordt, het is vooral een positieve stap om startende/kleine ondernemers een helpende hand te beiden. Marketing of niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in