‘Campagne nierziekte sorteert effect bij publiek en huisartsen’


De organisatie concludeert uit het onderzoek dat de campagne als bijeffect heeft dat publiek en huisartsen meer alert zijn op nierziekte.
In 2007 tijdens en direct na de campagne met de Niercheck – een landelijk verspreide gratis zelftest om het risico op een nierziekte op te sporen – diagnosticeerden huisartsen bij meer mensen een nierziekte. En ook later in het jaar is er een blijvend effect van de campagne terug te zien in de gegevens van het Landelijk Informatie Netwerk Huisartsenzorg (LINH).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPubliek en huisartsen waren volgens NIVEL kennelijk meer alert op nierziekte en huisartsen diagnosticeerden meer mensen met nierziekte dan de jaren daarvoor. Opmerkelijk is volgens de onderzoekers dat de meeste nierproblemen werden vastgesteld bij mensen zonder risicofactoren voor nierziekte, waarschijnlijk omdat mensen die wel een verhoogd risico hebben hierop al worden gecontroleerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid