Overslaan en naar de inhoud gaan

Start creatief marketingcollectief Bolts United

Bolts United is een nieuw creatief marketingcollectief bestaande uit 33 personen.Initiatiefnemer is Nico Buitendijk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Buitendijk: 'Bolts United gaat proactief op zoek naar merken waarover te weinig wordt gepraat, en die een stroomstoot kunnen gebruiken.' Het idee voor Bolts United ontstond medio vorig jaar, toen Buitendijk werd gegrepen door het werk van marketingprofessor Youngme Moon (Harvard University). In Different; Escaping the Competitive Herd beschrijft zij hoe bedrijven allemaal hetzelfde doen met als doel zich te onderscheiden. 'Vervolgens vragen ze zich af waarom dat niet lukt. Moon laat zien dat bedrijven te vaak hulp inroepen van traditionele reclamebureaus, die de vaste patronen niet kunnen doorbreken. En daarom pakken wij het totaal anders aan.'

related partner content for mobile comes here

Bolts United, waarvan het team per opdracht verschilt, richt zich als een blikseminslag (‘bolt’) op het merk in kwestie. 'Het effect van ons werk moet razendsnel merkbaar zijn. We hebben alle experts in huis: zelfstandige ondernemers uit de wereld van reclame, marketing, sales, pr, televisie, design en online media.' De merken die worden benaderd, hoeven pas te betalen als ze het strategisch conceptvoorstel van Bolts United omarmen. 'Wij geloven heilig in samen ondernemen én samen creëren.'

Vanaf oktober organiseert Bolts United maandelijks een ‘dugout session’. Eén middag lang laten maximaal vijf merken zich inspireren door een ‘winner brand’ – en door Bolts United. Merken kunnen zich aanmelden op , waar ook de cv’s van de teamleden te vinden zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in