Start creatief marketingcollectief Bolts United


Buitendijk: 'Bolts United gaat proactief op zoek naar merken waarover te weinig wordt gepraat, en die een stroomstoot kunnen gebruiken.' Het idee voor Bolts United ontstond medio vorig jaar, toen Buitendijk werd gegrepen door het werk van marketingprofessor Youngme Moon (Harvard University). In Different; Escaping the Competitive Herd beschrijft zij hoe bedrijven allemaal hetzelfde doen met als doel zich te onderscheiden. 'Vervolgens vragen ze zich af waarom dat niet lukt. Moon laat zien dat bedrijven te vaak hulp inroepen van traditionele reclamebureaus, die de vaste patronen niet kunnen doorbreken. En daarom pakken wij het totaal anders aan.'
Bolts United, waarvan het team per opdracht verschilt, richt zich als een blikseminslag (‘bolt’) op het merk in kwestie. 'Het effect van ons werk moet razendsnel merkbaar zijn. We hebben alle experts in huis: zelfstandige ondernemers uit de wereld van reclame, marketing, sales, pr, televisie, design en online media.' De merken die worden benaderd, hoeven pas te betalen als ze het strategisch conceptvoorstel van Bolts United omarmen. 'Wij geloven heilig in samen ondernemen én samen creëren.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVanaf oktober organiseert Bolts United maandelijks een ‘dugout session’. Eén middag lang laten maximaal vijf merken zich inspireren door een ‘winner brand’ – en door Bolts United. Merken kunnen zich aanmelden op www.boltsunited.com, waar ook de cv’s van de teamleden te vinden zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid