Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentie-inkomsten Sanoma omhoog door SBS

De inkomsten uit advertenties van Sanoma zijn in het derde kwartaal met 34 procent gestegen. Dat is met name door de overname van SBS…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bestuursvoorzitter Harri-Pekka Kaukonen zet in op een omzetstijging van het tv-bedrijf. 'We willen de kijkcijfers opkrikken en het marktaandeel in de advertentiemarkt uitbreiden.'

related partner content for mobile comes here

Het aandeel van de Nederlandse activiteiten in de totale omzet van Sanoma steeg door de overname van SBS op jaarbasis met 3 procentpunt naar 26 procent. Het concern is nog altijd het grootst in Finland, waar 49 procent van de omzet vandaan komt.

De omzet van Sanoma groeide in het derde kwartaal op jaarbasis met 4 procent naar 720,9 miljoen euro. Ook deze groei was te danken aan de overname van SBS, en in mindere mate aan betere verkoopcijfers van de mediadivisies in Nederland en Finland. Het concern leed een operationeel verlies van 17,6 miljoen euro door enkele eenmalige kosten, met name in de mediadivisie Rusland en Centraal- en Oost-Europa.

Sanoma liet zijn verwachtingen voor 2011 onveranderd. Het bedrijf gaat uit van een vergelijkbare omzet als in 2010. De onderneming verwacht dat de operationele winst iets lager uitvalt dan vorig jaar.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in