Site verzamelt handtekeningen tegen tv-reclame
De website www.tvreclamenee.nl wil in navolging van het bel-me-niet register, de ja-nee sticker en de e-mail anti-spamregeling, een einde maken aan de ‘langdurige tv-reclamebombardementen die bij miljoenen Nederlanders tot grote ergernis leiden’.
Kijkers kunnen zich vanaf vandaag aanmelden op de site. Bij voldoende aanmeldingen belooft initiatiefnemer John Vijlbrief er ‘alles aan te doen om samen met de tv-kijkers Hilversum en Den Haag wakker te schudden’.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVijlbrief: ‘Natuurlijk begrijp ik hoe belangrijk de reclame-inkomsten zijn. Ik ben ook zeker niet tegen reclame. Maar dit moet anders en kan ook anders. De techniek is hier bijna klaar voor, nu de politiek en Hilversum nog.’
Doelstelling van www.tvreclamenee.nl is om bij voldoende aanmeldingen de politiek, omroepen, Commissariaat voor de Media, STER en IP indringend maar vooral aanhoudend aan te spreken om met opvallende hervormingen te beginnen.
‘Het bolwerk Hilversum moet eens rekening houden met het feit dat zij geacht wordt tv-kijkers een fijne tv-avond te bieden zonder overmatige tv-reclame-irritatie’, aldus Vijlbrief. ‘Nu lijkt het slechts te gaan om geld. Er is nauwelijks respect meer voor de kijker. Het tv-roer moet flink om en het lanceren van de website is daarvan nog maar het begin.’
40.000
Vijlbrief hoopt op 40.000 aanmeldingen, want dan wordt het probleem op de politieke agenda geplaatst.
Videodocumentairemaker John M. Vijlbrief stoorde zich zo aan tv-reclame en het verouderde, rammelende omroepbestel, dat hij er in september 2011 een boek over publiceerde: ‘De internet televisierevolutie’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid