Overslaan en naar de inhoud gaan

Readon optimaliseert webcontent

Uitgeefbedrijf Rhbm Publishing heeft een platform ontwikkeld dat ervoor zorgt dat webcontent van bedrijven in één keer voor alle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot nu moesten bedrijven hun webcontent voor ieder apparaat laten aanpassen. Het nieuwe platform, dat Readon heet, maakt hieraan een einde. Via Readon is alle content afkomstig uit één technische bron, die geschikt is om op alle mogelijke besturingssysteem te draaien.
Op dit moment wordt het grootste deel van websites eerst voor desktops geschikt gemaakt, om vervolgens omgezet te worden in sites die ook via mobieltjes en tablets kunnen worden gelezen en gebruikt. Daarbij hebben bedrijven ofwel de keuze om een speciale app te laten ontwikkelen, danwel om met concessies aan functionaliteit, design en inhoud de website te ‘verkleinen’. Readon zegt hier grotendeels een einde aan te maken– de content wordt één keer gemaakt en is direct geschikt voor alle soorten platforms.

related partner content for mobile comes here

is actief in sponsored media en werkt in opdracht van klanten als Volkswagen, Siemens en AEGON. Achter het idee van Readon zitten onder meer Hans Verstraaten (editorial director) en Kees Beudeker (algemeen directeur). Zelf noemt Beudeker Readon 'een kleine revolutie in de wereld van webpublishing en websiteontwikkeling'. Adformatie vroeg hem hoe uniek Readon eigenlijk is. Zo heeft Apple de webbrowser Safari in het nieuwe besturingssysteem van de iPhone (iOS5) dusdanig aangepast dat het webpagina's automatisch 'uitkleedt'. Zo komen er vast wel meer toepassingen. Wat denkt Readon hieraan toe te voegen? 'Readon is gebaseerd op combinaties van webtechnologie', legt Beudeker uit. 'Met name die combinaties maakt het unieke karakter. Readon zorgt niet voor uitgeklede pagina's, maar optimaliseert de content grotendeels automatisch, op basis van door ons ontworpen richtlijnen voor de verschillende devices. Er zullen de komende tijd ongetwijfeld concurrenten of andersoortige toepassingen komen. Het efficient uitgeven van content voor diverse devices is een stevige uitdaging waar elke zichzelf respecterende uitgever mee worstelt.'

Rhbm is al voor een aantal van zijn klanten met Readon aan het werk, en met diverse partijen in gesprek. Blijft het bij die eigen klantenkring? Beudeker: 'Wij focussen ons initeel op de sponsored magazine markt, maar dit product leent zich voor diverse toepassingen. Er ligt een roadmap voor andere toepassingen waar wij de komende tijd aan doorwerken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in