Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamebranche geeft gratis advies aan mkb’er

Café de Zaak heet het: een café waar zo’n 20 reclame- en retailstrategen mkb'ers ontvangen. Die kunnen er een consult van één uur…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steures en Eysink Smeets denken dat Café de Zaak de oplossing is voor de crisis, die ondernemers in het mkb hard treft. In het café geven de twee op 31 oktober samen met een groep vakgenoten advies en ideeën voor hun zaak. Gratis. Op de achterkant van een bierviltje.

related partner content for mobile comes here

‘Deze tijd vraagt om flexibiliteit, om grote beslissingen’, zegt retailconsultant Eysink Smeets (27). Mede-initiatiefnemer Steures (28, reclamestrateeg): ‘Het probleem is dat je het na tien jaar in dezelfde winkel ook niet zo helder meer ziet, en die beslissing niet neemt. Dan is het heel fijn als iemand je objectief kan vertellen hoe je ervoor staat, en welke kant je op zou moeten gaan.’

De adviseurs van Café de Zaak, allen werkzaam bij grote reclamebureaus of consultancybedrijven, stellen hun tijd vrijwillig beschikbaar. Om binnen 1 uur bruikbaar advies te geven gebruiken de adviseurs van Café de Zaak een speciaal hiervoor ontwikkelde methode. ‘We merken dat ondernemers er veel scherper van worden, en opeens weer precies weten wat ze doen. Wij proberen ze ideeën en richtingen te geven waar ze de volgende dag wat mee kunnen.’

Het bier wordt betaald door Heineken en radiocommercials kregen ze van BNR Nieuwsradio. De commercials zijn de laatste dagen veel te horen op de nieuwszender en beginnen met: ‘Wees gerust, we willen u niks verkopen.’

Eerder was er al over een ander ‘gratis’ initiatief: Crisis Schmisis van Buutvrij, ofwel veertig dagen gratis werk verrichten voor iedereen die maar voor een creatieve uitdaging staat.

Wat vindt de reclamewereld van dit initiatief? Reageer!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in