Reclamebranche geeft gratis advies aan mkb’er
Steures en Eysink Smeets denken dat Café de Zaak de oplossing is voor de crisis, die ondernemers in het mkb hard treft. In het café geven de twee op 31 oktober samen met een groep vakgenoten advies en ideeën voor hun zaak. Gratis. Op de achterkant van een bierviltje.
‘Deze tijd vraagt om flexibiliteit, om grote beslissingen’, zegt retailconsultant Eysink Smeets (27). Mede-initiatiefnemer Steures (28, reclamestrateeg): ‘Het probleem is dat je het na tien jaar in dezelfde winkel ook niet zo helder meer ziet, en die beslissing niet neemt. Dan is het heel fijn als iemand je objectief kan vertellen hoe je ervoor staat, en welke kant je op zou moeten gaan.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe adviseurs van Café de Zaak, allen werkzaam bij grote reclamebureaus of consultancybedrijven, stellen hun tijd vrijwillig beschikbaar. Om binnen 1 uur bruikbaar advies te geven gebruiken de adviseurs van Café de Zaak een speciaal hiervoor ontwikkelde methode. ‘We merken dat ondernemers er veel scherper van worden, en opeens weer precies weten wat ze doen. Wij proberen ze ideeën en richtingen te geven waar ze de volgende dag wat mee kunnen.’
Het bier wordt betaald door Heineken en radiocommercials kregen ze van BNR Nieuwsradio. De commercials zijn de laatste dagen veel te horen op de nieuwszender en beginnen met: ‘Wees gerust, we willen u niks verkopen.’
Eerder was er al veel te doen over een ander ‘gratis’ initiatief: Crisis Schmisis van Buutvrij, ofwel veertig dagen gratis werk verrichten voor iedereen die maar voor een creatieve uitdaging staat.
Wat vindt de reclamewereld van dit initiatief? Reageer!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid