Overslaan en naar de inhoud gaan

AH vernieuwt

In Amersfoort opende AH een nieuw filiaal. Dat doen ze wel meer , maar deze opening verdient extra aandacht. De winkelvloer is namelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat was hard nodig, want de winkels hadden inmiddels de sfeer van een vrieskist. De communicatie was verworden tot eenzijdig “getoeter”. In vergelijking met AH waren de Jumbo winkels een aangename “warme douche”.

related partner content for mobile comes here

In Amersfoort wordt nu mét me gepraat, i.p.v. tégen me. “De lekkerste supermarkt” wil nu ook in de winkel dat 'lekker' gevoel op me over brengen. Steeds met 3 (sfeer) foto’s en 3 woorden. In de eigen typische AH taal, die bijvoorbeeld Allerhande tot zo’n lekker blad maakt.

Eindelijk heeft Albert Heijn ingezien, dat communicatie op de winkelvloer moet sporen met de overige communicatie. Dat communicatie in de winkel misschien wel de belangrijkste en meest impactvolle en invloedrijke communicatie is. (Dat zouden trouwens meer retailers zich moeten realiseren!!!)

Dit is een belangrijke (eerste) stap, die de AH winkels absoluut nodig hebben, in hun intensieve concurrentie strijd met met name Lidl en Jumbo.

In Amersfoort is nu ook, voor het eerst, een 'Allerhande-tafel' geïntroduceerd. Een goed idee. Een heel goed idee. Jammer alleen, dat het zo scharrig en ongeïntegreerd uitgevoerd is. Een gemiste kans!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in