Solidaridad en Unilever werken samen in suikerriet
Het tekenen van de samenwerkingsovereenkomst vond plaats tijdens de lancering van een nieuwe campagne van Solidaridad: ‘How to change the world with sugarcane’.
Het project wordt geleid vanuit Centraal-Amerika, waarbij de focus in het begin vooral zal liggen op Mexico. De campagne kent 4 doelen. Ten eerste wil men werken aan een verbetering van de productiviteit van fabrieksarbeiders. Ten tweede moeten de prestaties van boeren verbeterd, zowel op sociaal, milieu als commercieel niveau. Het betreft hier 1900 boeren die 8000 hectare grond bewerken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDaarnaast wil men een nieuwe fabriek en 5000 hectare bouwgrond realiseren, overeenkomstig de Bonsucro Productie Standaard, een standaard voor duurzame suikerwinning. Als laatste wil men de opgedane kennis en ervaring delen met andere actoren in de Mexicaanse en de Centraal-Amerikaanse suikerriet industrie.
Unilever heeft toegezegd suiker te kopen die door Bonsucro gecertificeerd is.
Marc Engel, chief procurement officer bij Unilever, zegt: ‘Dit is een belangrijke samenwerking voor ons op onze weg naar het verkrijgen van 100 procent duurzame suiker in 2020.’
Suikerriet-campagne
Solidaridad start vanaf vandaag dus ook met een campagne om suikerriet te promoten als gewas van de toekomst. Suikerriet zou namelijk een potentiële vervanger van olie kunnen zijn, en wordt al gebruikt als vervanger van plastic.
Maar dan moet wel de manier waarop suikerriet geproduceerd wordt, verbeterd worden. Solidaridad gaat daarom relevante spelers in de productieketen de vraag ‘How can you change the world with sugarcane?’ stellen. Naast Bonsucro zijn Argos en Suikerunie partners in Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid