Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame aandelenlease niet misleidend

Dexia heeft klanten niet misleid toen het een belangrijk product met aandelenlease aan de man bracht. De reclame die de bank voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat oordeelde de rechtbank in Amsterdam gisteren in een zaak die was
aangespannen door een groep ontevreden beleggers. De rechter sprak zich uit over één advertentie, voor de zogeheten Winstverdriedubbelaar. In
deze belegging met aandelenlease zijn veel consumenten gestapt.
Ongeveer 80 procent van de ontevreden beleggers die zich bij de grote rechtszaak heeft aangesloten, heeft geld gestoken in dit
product.

related partner content for mobile comes here

De uitspraak is een tegenvaller voor de stichting Leaseverlies, waarin de beleggers zich hebben verenigd. Leaseverlies heeft Dexia voor de rechter gedaagd juist omdat Dexia klanten om de tuin zou hebben geleid. 'Dit is heel slecht nieuws. Het geeft niet veel hoop', aldus een woordvoerder
van de stichting.

Beleggers in aandelenleaseconstructies zijn met geleend geld naar de beurs gegaan. Door de koersdalingen in de afgelopen jaren hebben hun aandelen onvoldoende opgebracht en zitten de beleggers met een restschuld opgescheept (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in