Overslaan en naar de inhoud gaan

RA*W in Cannes #1: 'Co-creating the future' met Lego

RA*W is officieel gearriveerd in Cannes!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

door Wybe Sallows

related partner content for mobile comes here

Na een hele vroege vlucht en taxirit staan 28 talentvolle juniors, met de festivalpas vers om de nek, op La Croisette te trappelen om een scala aan verschillende sessies in te duiken. Met de slaap nog in de ogen van het vliegtuigtukje duiken we de workshop ‘Co-creating the future’ in, gehost door Lego en een bureau uit Copenhagen dat Another heet.

Lego heeft een fascinerende transformatie ondergaan. De speelgoedfabrikant gooide na een aantal verliesgevende jaren begin deze eeuw het roer om. Inzicht in gebruik en vooral de verschillen in gebruik van Lego kwamen centraal te staan. Veel onderzoek naar speelgedrag leidde naar nieuwe soorten Lego, maar ook naar rijkere campagnes, zoals bijvoorbeeld de ‘Inspire imagination and keep building’ campagne waarin we meisjes en hun fantasierijke speelwijze zien.

Significant anders dan hoe jongens met Lego spelen.

Lego zet inmiddels ook flink in op co-creatie met , een co-creatieplatform dat ontstond uit een probleem: ‘idea tyranny’.

Het bedrijf kwam om in de suggesties van fans over welke bouwpakketten uit te brengen. Door het stroomlijnen van deze suggesties hebben Legofans nu de kans om ideeën in te sturen en te stemmen op de beste pakketten. Inmiddels krijgt Lego Ideas ruim 1 miljoen bezoeken per maand en zijn er al 7 pakketten in productie genomen.

Bewijs dat uit nood en ergernis ook mooie projecten kunnen groeien!

Wybe Sallows is strategy planner bij DDB & Tribal Worldwide, Amsterdam en bestuurslid RA*W

Foto: Kees Plattel

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in