Overslaan en naar de inhoud gaan

Glass Shop Wall plaatst eerste digitale winkelruiten

Winkeliers kunnen videocontent op ruit projecteren, zonder gebruik van scherm of ondoorzichtige folie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De eerste voor publiek toegankelijke wordt gerealiseerd in de Store of the Future, het kleinste innovatieve warenhuis van Nederland dat op 23 juni de deuren opent in New Babylon, Den Haag. Store of the Future is een initiatief van retail kennispartner Q&A, in samenwerking met gemeente Den Haag, Microsoft, LaPlace, Hema en SNS Bank.

related partner content for mobile comes here

Als een winkelier op dit moment gebruik maakt van video in zijn etalage, gebeurt dit vaak door middel van een scherm of ondoorzichtig folie. Het nadeel van deze techniek is dat het open karakter van de winkelstraat - als gevolg van alle afgeplakte winkelruiten - verloren gaat.

Bij Glass Shop Wall is dat niet het geval. Met een nieuw type beamer kunnen winkeliers hun etalage interactief maken, door vanaf de onderkant video te projecteren op een speciaal soort gemodificeerde glas.

Winkeliers en verhuurders kunnen met videocontent op de winkelruit extra inkomsten genereren. Ook kan de Glass Shop Wall gebruikt worden voor het projecteren advertenties, stadsinformatie en amber alerts. Een mobiele applicatie waarmee content aangepast kan worden, is in ontwikkeling.

Initiatiefnemer van Glass Shop Wall is Wesley Weerdenburg, die onder andere is betrokken bij de door het Ministerie van EZ in het leven geroepen. ‘Glass Shop Wall biedt het beste van twee werelden. Zelfs buiten openingstijden kan productinformatie getoond worden, terwijl er overdag, indien gewenst, zonder beperking van het zicht naar binnen gekeken kan worden.’ 

Ook als de winkel open is, biedt Glass Shop Wall kansen om de bezoeker van de winkelstraat te benaderen. Weerdenburg: &;Passanten kunnen bijvoorbeeld verrast worden met een persoonlijke aanbieding door middel van beacons. Bij thuiskomst kan vervolgens op diverse manieren op de persoonlijke aanbieding worden ingegaan.&;

Vier jaar geleden kwam Weerdenburg op het idee om winkelruiten in te zetten als verkoopkanaal. Na langdurig onderzoek is het bedrijf Glass Shop Wall dit jaar officieel van start gegaan. Weerdenburg:  ‘De komende maanden gaan we Glass Shop Wall verder doorontwikkelen om multi-touch interactie en persoonsherkenning mogelijk te maken.’

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in