Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe huisstijl voor RNW Media

'We hebben de mogelijkheid om heel veel verschillende onderwerpen op een simpele en voor jongeren aantrekkelijke manier te highlighten.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

RNW, de voortzetting van de voormalige Wereldomroep, heeft een nieuwe visuele identiteit. Koeweiden Postma ontwikkelde een nieuwe huisstijl gebaseerd op het bestaande logo, waarin iconen en ‘een heel directe en heldere vormentaal moeten helpen de herkenbaarheid en impact van de communicatie van RNW Media nog verder te vergroten’, aldus de ontwerpers. 


related partner content for mobile comes here



RNW Media wil media inzetten om sociale verandering te bevorderen. Goed geïnformeerde mensen dragen bij aan een betere toekomst; daarom maakt RNW Media informatie beschikbaar over gevoelige zaken in delen van de wereld waar vrijheid van meningsuiting niet vanzelfsprekend is. Door storytelling en innovatief gebruik van media en training stellen ze jonge mensen in staat geïnformeerde keuzes te maken en verandering te initiëren. RNW Media vormt gemeenschappen op basis van de netwerken en lokale expertise in de landen waar het werkt en wil change-makers en gemeenschappen verbinden, om zo dialoog en samenwerking te stimuleren.




In 2014 bezochten volgens RNW 15,4 miljoen jongeren wereldwijd de websites van RNW Media en had het ruim 3 miljoen volgers op social media. Op alleen al de Chinees-talige varianten van de sociale kanalen registreerde RNW Media 190 miljoen pageviews. Corporate branding specialist Patty Boom van RNW Media zegt blij te zijn met de nieuwe huisstijl: ‘Hij is uniek, kort en krachtig en biedt de mogelijkheid om heel veel verschillende onderwerpen op een simpele en voor jongeren aantrekkelijke manier te highlighten. Dit is wie we willen zijn.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in