Overslaan en naar de inhoud gaan

‘CFO aan het marketingroer bij Twitter: een goed idee?'

Marketing is een weeskindje bij dit sociaal netwerk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

90 procent van de mensen kent Twitter, maar 30 procent gebruiken het.

related partner content for mobile comes here

Twitter heeft dus een duidelijkere merkpositionering nodig, maar Marketingweek twijfelt of cfo Anthony Noto daarvoor kan zorgen.

Oud Goldman Sachs-bankier Noto, die na de chief communications officer en de vice president of product, op dit moment marketing onder zijn hoede heeft, geeft dat het gebrek aan merkvisie een van de redenen is waarom Twitter niet in staat is het gat tussen awareness en gebruik te verkleinen.

Grote marketingcampagne?

Hij hintte op een conferentie afgelopen week op een toekomstige grote marketingcampagne.

MarketingWeek vindt marketing een vreemde eend in de bijt in het takenpakket (zoals accounting, real estate, security) van de oud-bankier.

Noto geeft zelf aan dat dit voor Twitter een manier is om marketing hoog in de organisatie te krijgen en dat ze zich in het hele bedrijf verspreidt.

Cijfers duiden

Een directeur van werving- en selectiebureau Walter Roberts geeft op MarketingWeek aan dat hij weliswaar een trend ziet dat marketeers steeds meer cijfers moeten kunnen duiden, maar dit is een vaardigheid dat veel marketingleiders gaandeweg oppikken. Wat een goede marketingcampagne inhoudt, is veel lastiger om te leren. Hij meent dat Twitter goed moet nadenken of een cfo wel de juiste persoon is om een creatieve strategie aan te sturen.

De coo van marketingconsultancybureau Intelligent Marketing Institute geeft aan dat het voor Twitter beter zou zijn als er iemand is, die focust op de klant en de marketing en sales aan elkaar zou verbinden. Volgens hem is het zeldzaam dat een cfo weet wat de klant wil, zeker als het om Twitter gaat.

De grootste uitdaging van Twitter blijft de langzame groei van de omzet en het aantal gebruikers.

Facebook heeft uitgebreide marketingafdeling

MarketingWeek meent dat het marketingprobleem vooral goed is te zien als je Twitter tegen Facebook afzet. Facebook (zo&;n 5x zoveel gebruikers als Twitter) heeft een uitgebreide marketingafdeling opgetuigd, voor b2c- en b2b-marketing, geleid door Carolyn Eversen, een ervaren rot op het gebied van advertising.

Bron:

Foto

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in