Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijsstunten met kerstbomen onnodig

Stunten met prijzen van kerstbomen levert niets op. Retailers zouden hier daarom niet aan mee moeten doen, blijkt na onderzoek van Median…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlanders weten nu al waar ze dit jaar de kerstboom gaan kopen. Slechts 1% geeft spontaan aan dat nog niet zeker te weten. Dit is de conclusie uit het onderzoek dat in opdracht van JUMP! is uitgevoerd door onderzoeksbureau Median Marketing. Voor retailers betekent dit dat prijsstunten niet meer is dan het onnodig weggeven van marge.

related partner content for mobile comes here

Van de steekproef (n=380) geeft 65% aan dit jaar een boom te kopen. 90% hiervan koopt een echte boom en doet dat voor 45% bij een tuincentrum, voor 24% bij de kweker, voor 12% bij de bouwmarkt, voor 9% op de markt. De overige 10% procent op een andere manier.

Bij de aankoop van de boom speelt prijs een veel minder belangrijke rol dan verwacht. Vorm en volheid vindt bijna de helft het belangrijkst, kwaliteit en uitval 31%, prijs slechts 14%. Daarnaast wordt kluit, geur en grootte genoemd als keuzecriterium. Bijna 70% van de kerstboom kopers zal tussen de 10 en 30 euro uitgeven voor de boom. Slechts 5% geeft tussen de 51 en de 100 euro uit.

Dit is het eerste door JUMP! geïnitieerde onderzoek dat uitgevoerd wordt door Median Marketing. JUMP! gaat ook het consumentengedrag bij andere voor retailers belangrijke momenten of issues onderzoeken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in