Prijsstunten met kerstbomen onnodig


Nederlanders weten nu al waar ze dit jaar de kerstboom gaan kopen. Slechts 1% geeft spontaan aan dat nog niet zeker te weten. Dit is de conclusie uit het onderzoek dat in opdracht van JUMP! is uitgevoerd door onderzoeksbureau Median Marketing. Voor retailers betekent dit dat prijsstunten niet meer is dan het onnodig weggeven van marge.
Van de steekproef (n=380) geeft 65% aan dit jaar een boom te kopen. 90% hiervan koopt een echte boom en doet dat voor 45% bij een tuincentrum, voor 24% bij de kweker, voor 12% bij de bouwmarkt, voor 9% op de markt. De overige 10% procent op een andere manier.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij de aankoop van de boom speelt prijs een veel minder belangrijke rol dan verwacht. Vorm en volheid vindt bijna de helft het belangrijkst, kwaliteit en uitval 31%, prijs slechts 14%. Daarnaast wordt kluit, geur en grootte genoemd als keuzecriterium. Bijna 70% van de kerstboom kopers zal tussen de 10 en 30 euro uitgeven voor de boom. Slechts 5% geeft tussen de 51 en de 100 euro uit.
Dit is het eerste door JUMP! geïnitieerde onderzoek dat uitgevoerd wordt door Median Marketing. JUMP! gaat ook het consumentengedrag bij andere voor retailers belangrijke momenten of issues onderzoeken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid