Overslaan en naar de inhoud gaan

10 vormen van 2nd screen advertising

Grofweg kunnen we 10 vormen van 2nd screen advertising onderscheiden. Hierbij een uiteenzetting, waar mogelijk met een mooi voorbeeld van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1. Het gebruik maken van 't 2e scherm tijdens grote live events op televisie. Bijvoorbeeld een app of M-site te lanceren en kijkers hierheen trekken. Bij de Amerikaanse Superbowl creëerde Coca Cola een Polar Bowl omgeving. Twee beren, 1 voor de Giants en 1 voor de Patriots gaven live commentaar op de wedstrijd

related partner content for mobile comes here

2. Het weggeven van incentives op het 2e scherm om de consument meer betrokken te krijgen bij de campagne. Bijvoorbeeld door de consument te belonen met coupon. Bijvoorbeeld zoals Pepsi dat deed met de campagne; 'tag the ad and get a Pepsi'.

3. De consument betrekken door op het 2e scherm een game aan te bieden. Een mooi voorbeeld komt van Heineken, 'De Star game'. Tijdens de wedstrijden van de Champions League kun je via Heineken een real-time game spelen tegen je vrienden. De game was zo gebouwd dat je voorspellingen kon doen over goals, corners, gele kaarten, oftewel alle gebeurtenissen in de wedstrijd.

4. Het overbruggen van de televisie campagne naar het digitale gebruik op het 2e scherm. Het gebruik maken van apps die tijdens het televisie kijken gebruikt worden, zoals Facebook, Nu.nl, Veronica Tv-Gids (EPG) etc. De campagne van televisie kun je perfect doortrekken naar het 2e scherm.Goed voor de herkenbaarheid en om te kunnen interacteren op de campagne.

5. Het samenbrengen van E-commerce bij de televisie content. Bijvoorbeeld het digitaal aanbieden van artikelen die op dat moment op televisie te zien zijn. Denk aan het jurkje van de presentator, de auto van de acteur etc.

6. Sponsoring van de second screen extra's. Het beste voorbeeld komt van eigen bodem; TVOH. Vodafone heeft op een hele relevante en duidelijk herkenbare manier het tweede scherm samen met de producent een onder gemaakt van de televisie show. Door het sponsoren van deze app lift Vodafone mee op de unieke en veelgebruikte content.

7. Het aanbieden of sponsoren van TV-tips, on demand content of recensies. Bijvoorbeeld door op relevante M-sites en in apps een tip te geven wat de bezoeker die avond zou moeten gaan kijken.Of hem of haar die content (met korting) aanbieden als het betaalde content is. Een voorbeeld komt uit onze eigen stal, Film 1 met de weekend filmpremière die ze iedere vrijdag in de relevante TV-gids omgeving van Veronica plaatsen.

8. Aanmoedigen van sociale interactie door de # van de adverteerder of campagne te communiceren. Zo deed Audi een oproep om te interacteren op de campagne tijdens de superbowl. Massaal gingen mensen op deze hashtag communiceren.

9. Het mogelijk maken van real-time interactiviteit. Door een oproep te doen om kijkers via het 2e scherm invloed te laten uitoefenen op de big screen content. Bijvoorbeeld door een poll of ook weer via een # waarbij die bijdrage weer op het big screen vertoond wordt.

10. Het creëren van transmediale mogelijkheden. Dit houdt in dat je de kijker uitdaagt om via de verschillende schermen die hij of zij bezit mee te kijken. Bijvoorbeeld door een ander perspectief of camera positie te tonen op het 2e scherm. Daarnaast kun je additionele video content bekijken. Herhalingen, interviews, statistieken enzovoort.

Als je als lezer van dit artikel goede casus kent reageer dan svp!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in