Overslaan en naar de inhoud gaan

Peter Drent PR director Etcetera en Red Urban

Peter Drent gaat reclamebureaus Etcetera en Red Urban helpen aan meer (social) PR in merkcampagnes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Peter Drent (33) wordt verantwoordelijk voor de (social) PR-activiteiten van Etcetera en Red Urban en gaat klanten PR-matig ondersteunen.

related partner content for mobile comes here

Drent komt van Wisse Kommunikatie waar hij de afgelopen zes jaar senior PR consultant was.

Etcetera en Red Urban begoren tot de eerste Nederlandse reclamebureaus die actief inzetten op de integratie van (social) PR binnen de merkcampagnes van klanten.

Twee jaar geleden is binnen deze bureaus de Social Club opgericht, waarmee werd ingespeeld op het toenemende belang van ‘social’ binnen merkcampagnes. Met de oprichting van de Social Club werd ook direct invulling gegeven aan een verdere integratie met (social) PR door de aanstelling van een PR Director. Drent neemt deze rol nu over van Rutger Huizenga, die inmiddels hoofdredacteur is van online platform wtf.nl.

&;Traditionele reclamecampagnes waarin de integratie met (social) PR ontbreekt zijn ten dode opgeschreven,&; zegt Drent: &;Binnen Etcetera en Red Urban is daarom in de afgelopen twee jaar de basis gelegd voor een meer geïntegreerde aanpak van merkcampagnes vanuit verschillende disciplines, waaronder ook PR. Vaak wordt bij een campagne aan het eind van een traject pas nagedacht over PR. Een gemiste kans, omdat PR bij uitstek geschikt is om voorafgaand aan een campagne de juiste context te creëren. Bovendien stelt het merken en bedrijven in staat om boven zichzelf uit te stijgen. Door de PR Director al in de conceptfase bij het proces te betrekken, zijn we in staat de impact van campagnes – met name in de earned media – aanzienlijk te vergroten. Wij geloven dat we hiermee ook in de toekomst spraakmakend effectief kunnen zijn.&;

Etcetera en Red Urban ondersteunen AkzoNobel, Bolletje, Deezer, Ditzo, Reaal, Schiphol en TNT  nu al op het gebied van PR.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in