Pepsi Max versus Coke Zero
Pepsi’s dieetvariant werd pas in 2007 gelanceerd, als Diet Pepsi Max. De lancering kostte 55 miljoen dollar maar het drankje heeft inmiddels een naamsverandering achter de rug, een aantal nieuwe verpakkingen en twee afzonderlijke relaunches. Zoiets doet de merkidentiteit natuurlijk geen goed.
Aan de andere kant heeft Coca Cola sinds de lancering in 2005 ook flink gesleuteld aan het merk Coke Zero. Het bleek voor beide merken lastig om mannen over te halen een drankje zonder calorieën te gaan drinken. Coke Zero wist uiteindelijk echter wel de mannendoelgroep te bereiken: het is nu het twaalfde grootste merk in de VS, in een markt van 73,9 miljard dollar (bron: Beverage Digest). Pepsi Max is vier keer zo klein.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaPepsi Max hoopt marktaandeel terug te halen door het product te vergelijken met dat van de grootste concurrent. De frisdrankfabrikant haalde hiervoor inspiratie uit een spotje uit 1995, waarin twee vrachtwagenchauffeurs van Pepsi en Coca Cola elkaars drankjes uitproberen.
In de nieuwe spot zie je dezelfde situatie, met een 2.0-twist aan het einde:
Bron: Adage
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid