Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi Max versus Coke Zero

Pepsi Max had vorig jaar nog maar een marktaandeel van 0,4 procent in de Amerikaanse softdrinkmarkt, en dat is een stuk minder dan Coke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pepsi’s dieetvariant werd pas in 2007 gelanceerd, als Diet Pepsi Max. De lancering kostte 55 miljoen dollar maar het drankje heeft inmiddels een naamsverandering achter de rug, een aantal nieuwe verpakkingen en twee afzonderlijke relaunches. Zoiets doet de merkidentiteit natuurlijk geen goed.

related partner content for mobile comes here

Aan de andere kant heeft Coca Cola sinds de lancering in 2005 ook flink gesleuteld aan het merk Coke Zero. Het bleek voor beide merken lastig om mannen over te halen een drankje zonder calorieën te gaan drinken. Coke Zero wist uiteindelijk echter wel de mannendoelgroep te bereiken: het is nu het twaalfde grootste merk in de VS, in een markt van 73,9 miljard dollar (bron: Beverage Digest). Pepsi Max is vier keer zo klein.

Pepsi Max hoopt marktaandeel terug te halen door het product te vergelijken met dat van de grootste concurrent. De frisdrankfabrikant haalde hiervoor inspiratie uit een spotje uit 1995, waarin twee vrachtwagenchauffeurs van Pepsi en Coca Cola elkaars drankjes uitproberen.

In de nieuwe spot zie je dezelfde situatie, met een 2.0-twist aan het einde:

Bron: Adage

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in