Over de kracht van campagnes…


Nu ik tijdelijk in het Noorden verblijf en het lokale dagblad lees, trof mij op de voorpagina het bericht over het ontregelde verkeer door de Shell-gratis-tanken-actie. Dat zet je toch aan het denken; voor een minimaal promotiebudget (free publicity zelf het radionieuws bulletin doet mee!) en de maximale kosten van 5 Euro per tankbeurt (geen accijns, geen BTW want gratis) een enorme imago boost. Zelfs de wachtrij voor de pomp met wachttijden waar menig veerboot jaloers op zou zijn is een en al pret, vertier en vriendelijkheid. Geweldig en wat een super leermateriaal. Ik geloof dat ik 10 jaar geleden voor het eerst hoorde over de verschuiving van Service- naar Experience economie en in de jaren daarna bleef het veel bij gewichtig praten over die verschuiving zonder nou concreet te maken wat het inhoud. Hier krijgen we weer een prachtig voorbeeld op een presenteerblaadje aangereikt. Ik zou zeggen, lees alles wat je kunt vinden over deze acties, knip de campagne in stukken (product, aanbieding, promotie en tijd) en zoek per onderdeel de 3 meest aantrekkelijke aspecten. Zet ze onder elkaar en de komende jaren weet je hoe zeer succesvolle campagnes in elkaar kunt zetten…
BG
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid