‘Ondernemers lopen niet warm voor Second Life’
Uit onderzoek dat BDO heeft uitgevoerd onder 126 ondernemers blijkt dat slechts 56 % bekend is met Second Life. Van hen heeft 90 % op dit moment geen concrete plannen voor activiteiten op Second Life. Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat slechts 4 % van de ondernemers Second Life op frequente basis bezoekt. Daartegenover heeft 81 % van de ondervraagden zich nog nooit in de virtuele wereld begeven, terwijl 15 % het bij één bezoek heeft gelaten. Ook bleek dat van de ondernemers die bekend zijn met Second Life 68 % aangeeft de virtuele wereld als hype te zien. Slechts 17 % ziet Second Life als belofte voor de toekomst; 15 % heeft hierover geen mening.
Opvallend is volgens de onderzoekers wel dat 34 % van de ondernemers die Second Life kennen, meent dat de bewoners van de virtuele wereld behoefte hebben aan betaalde producten en diensten. De respondenten noemden het meest: amusement, entertainment, retailproducten en virtuele gadgets om het verblijf in Second Life meer kleur te geven. Desondanks heeft slechts 2 % op dit moment concrete plannen om een virtueel kantoor, winkel of bedrijf te openen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis“Voor veel ondernemers is nog niet exact duidelijk wat ze nou precies met Second Life aanmoeten,”? stelt Paul Lekkerkerker, hoofd Marketing, Communicatie en Sales van BDO. Hij vindt de uitkomst van het onderzoek begrijpelijk: “Second Life, of eigenlijk virtuele werelden in het algemeen, bevinden zich momenteel in de fase van het internet begin jaren negentig. Veel activiteiten hebben het karakter van experimenten. Dat betekent overigens niet dat virtuele werelden geen toekomst hebben. Dat hebben ze absoluut, maar op dit moment zijn de mogelijkheden nog lang niet uitgekristalliseerd.”?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid