Overslaan en naar de inhoud gaan

RCC berispt site Wijnvoordeel

De Reclame Code Commissie heeft de site wijnvoordeel.nl bevolen niet meer te adverteren met aanbiedingen 50 procent onder de normale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De codecommissie deed de uitspraak na een klacht van Stap (Stichting Alcoholpreventie) tegen de website. Volgens directeur Wim van Dalen van Stap adverteert Wijnvoordeel met scherpe wijnaanbiedingen waarbij de wijn meer dan 50 procent onder de normale verkoopwaarde wordt verkocht. ‘Daarmee wordt de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank geschonden.’

related partner content for mobile comes here

René Tulner van noemt de uitspraak ‘bijzonder teleurstellend’. ‘Het verkopen van wijn via internet geeft de mogelijkheid om spectaculaire prijsvoordelen te realiseren voor de consument. Het is niet uit te leggen dat Wijnvoordeel dit voordeel niet kenbaar mag maken met reclame.’

Hij zegt dat het ‘inderdaad mogelijk’ is dat bepaalde soorten wijn meer dan 50 procent onder de marktwaarde worden aangeboden. ‘Door het ontbreken van winkels, vertegenwoordigers, distributiecentra, proeflokalen, dure advertenties en wijnreizen heeft Wijnvoordeel de laagst mogelijke organisatorische kosten.’

Wijnvoordeel bekijkt nog of het in beroep gaat tegen de uitspraak.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in