Overslaan en naar de inhoud gaan

Nuon zet in op zon

Consumenten die de aanschaf van zonnepanelen te duur vinden, kunnen ze nu huren.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De nieuwe commercial van Nuon, gemaakt door Lemon Scented Tea, is het derde deel uit de serie ‘Luisteren geeft energie’. De campagne richt zich op het wegnemen van blokkades die consumenten ervan weerhoudt om zonnepanelen aan te schaffen.

related partner content for mobile comes here

“Zonnepanelen for the masses, dat is wat we willen.”, zegt Friso Westenberg hoofd merk, marketingcommunicatie en media van Nuon. “Wij organiseren geregeld een energiedialoog waarin we mensen vragen naar hun wensen en voorkeuren rondom energie.” Uit deze panelgesprekken komt volgens hem naar voren dat consumenten wel degelijk zonnepanelen wensen, maar daarbij tegen praktische en financiële obstakels aanlopen.

Hobbels

Strategisch Directeur Gijs de Beus van Lemon Scented Tea: “Sommige mensen hebben geen dak. Anderen zien op tegen de hoge aanschafprijs van zonnepalen.” Via een huurprogramma moet het zonnepaneel breed toegankelijk worden gemaakt.

Volgens Westenberg van Nuon voert het te ver om van nudging te spreken (een commercial is nou eenmaal niet de meest subtiele manier om gedragsverandering tot stand te brengen) maar hij erkent wel dat het wegnemen van hobbels een belangrijk doel is van de campagne.

Zonneparkje

De campagne leidt geïnteresseerden naar een actiepagina waar een zonnepanelencheck kan worden gedaan. Middels een calculator worden de huurprijs en besparing  voorgerekend. Klanten kunnen de opbrengst van hun zonnecelcentrale via een app in de gaten houden. Minimale afname start bij een tiental panelen. Nuon-dochter Feenstra verzorgt de installatie.

Dit deel van de campagne is gericht op het enkele huishouden, maar wie zich gaat verdiepen in de zonnepanelenaanbod van Nuon, ontdekt dat er ook collectieve oplossingen worden aangeboden. Samen met de buren een zonneparkje inrichten kan ook.

Fossielvrij

De Beus benadrukt dat ‘Luisteren geeft energie’ is opgezet als een ‘constructieve feedbackloop’. Wat er aan opmerkingen uit het panel, maar ook via de klantenservice bij Nuon binnenkomt, wordt vertaald in concrete producten en diensten die weer worden aangeboden aan alle Nuon-klanten. Westenberg: “Het draait om het omzetten van awareness naar preference.”

Opvallend is dat het huurprogramma niet beperkt blijft tot de eigen klanten van Nuon. Ook klanten van concurrerende energieleveranciers kunnen huurpanelen bij Nuon bestellen. Het past bij de grotere ambitie van Nuon om binnen één generatie ‘fossielvrij’ te opereren, aldus Westenberg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in