Nog steeds veel ergernis telemarketing


Dat blijkt uit het halfjaarbericht van ConsuWijzer, het informatieloket voor consumenten van de toezichthouders Consumentenautoriteit, Opta (Telecom) en kartelwaakhond NMa.
ConsuWijzer werd in de eerste helft van dit jaar ruim een miljoen keer geraadpleegd en dat leidde tot het downloaden van ongeveer 230.000 voorbeeldbrieven, die onder andere gebruikt kunnen worden voor een klacht bij een bedrijf. Telemarketing staat bovenaan het lijstje van de meest bezochte sites van Consuwijzer.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpta heeft in de eerste helft van dit jaar 29 bedrijven aangesproken na klachten via ConsuWijzer en vier officiële waarschuwingen uitgedeeld. De Consumentenautoriteit doet onderzoek naar één bedrijf. Opta gaat over het Bel-me-niet Register, waar mensen kunnen melden dat ze niet gediend zijn van verkooptelefoontjes, en de Consumentenautoriteit treedt op tegen misleiding en agressieve verkoopmethoden.
Omdat de komst van het Bel-me-niet Register kan leiden tot een toename van verkopen via een voet tussen de deur heeft Consuwijzer een campagne gevoerd onder de naam DeurWijzer.
Na telemarketing toonden bezoekers van ConsuWijzer de meeste belangstelling voor informatie over garantie, energiebedrijven, sms-diensten en vliegreizen.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid