Nieuw businessmodel voor Microsoft?


Google spuugt de ene na de andere innovatie uit, en dat lijkt Microsoft, dat toch al lange tijd een wat dinosaurusachtige indruk maakt, in beweging te brengen. Weliswaar maakt het herhaalde uitstel van de lancering van het nieuwe Vista-besturingssysteem geen grote indruk, maar daar staat tegenover dat de Windows Live-strategie erg succesvol is. Die heeft namelijk al meer dan 20 nieuwe services opgeleverd die miljoenen internetgebruikers aantrekken.
Live is een set technologieën die de programma’s die mensen op hun computer draaien (zoals Windows en e-mail) mengt met dingen die ze op het internet doen. Integratie van desktop en online dus. Een voorbeeld is Live.com. De Live-strategie lijkt te leiden tot een nieuw businessmodel voor Microsoft, met een nieuwe aanpak voor de software-ontwikkeling (stukjes software die deel uitmaken van omvangrijkere programma’s, zoals Microsofts laatste fotobewerkingestechnologie, worden in de markt gezet zodra ze klaar zijn) en een nieuwe geldverdienaanpak (namelijk inkomsten via online reclame in plaats van verkoop van dozen software).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: BusinessWeek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid