Chiquita in een flesje
Chiquita staat al sinds mensenheugenis voor bananen, maar de laatste jaren heeft het merk ook ander exotisch fruit op de markt gebracht in het kader van een diversificatiepolitiek. Nu gaat het merk een stap verder in die aanpak met de lancering van 'Fruit in a Bottle'.
Het sap zit in flesjes van 250 ml en is verkrijgbaar in drie smaken (aardbei & banaan, mango & passievrucht en ananas & banaan).
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis'Sinds twee jaar hebben we een nieuwe diversificatiestrategie', zegt Patrick Wauters, vice president marketing Chiquita Europe in Antwerpen tegen dagblad De Tijd. 'We hebben een heel sterk merk wereldwijd en zijn vooral bekend van bananen, maar we willen naar innovatieve producten met meer toegevoegde waarde.'
De basis voor het nieuwe product, waarvoor België het testland is, is de vaststelling dat iedereen wel weet dat fruit eten gezond is, maar dat ondanks campagnes de consumptie van fruit niet echt stijgt.
‘Fruit is niet altijd even convenient’, zegt Wauters. 'De consumenten van vandaag zoeken gemak en willen wel werken aan hun gezondheid als het maar niet ten koste van de smaak gaat. Fruit in a Bottle is voor ons de manier om vers fruit aan te bieden', aldus Wauters.
Chiquita claimt dat de voedingswaarde van een flesje gelijkstaat aan twee porties fruit. Chiquita is niet het enige merk dat de consument op een gemakkelijke manier dagelijkse vitaminen wil geven. Vorig jaar kwam Unilever met Knorr Vie op de markt (met de claim dat het 50 procent van de dagelijkse portie aan groenten en fruit biedt). Wauters: 'Er zijn meerdere bedrijven die inspelen op die consumententrend. Maar het grote verschil tussen ons product en Knorr Vie is dat we met een echt vers product komen dat een korte houdbaarheid heeft.'
Fruit in a Bottle heeft een houdbaarheid van slechts 14 dagen.
Wie vormt de doelgroep voor Fruit in a Bottle?
Wauters: ‘De grootste groep consumenten zijn de gezinnen met kleine kinderen. Maar met dit product proberen we ook een nieuwe doelgroep aan te spreken: de jonge professionals die in de stad wonen en weinig tijd hebben om fruit klaar te maken of om een ontbijt te bereiden. Ze zijn bereid om ons daarvoor te betalen’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid