Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse Sweetie-campagne wint gouden PR Lion in Cannes

Campagne van Lemz voor Terres des Hommes presteert uitzonderlijk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lemz heeft tijdens het Cannes Lions-festival een Gouden Leeuw gewonnen in de categorie PR met dee voor Terres des Hommes. Het was een van de 13 winnaars van een Gouden Leeuw uit de 1851 inzendingen die wereldwijd binnenkwamen in deze categorie. Nog nooit waren er zoveel cases ingezonden,  dit jaar zelfs een stijging van 43 procent ten opzichte van vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Het was sowieso een goede avond voor het Nederlandse bureau, want Lemz won in totaal 5 Gouden Leeuwen, onder meer in de categorieën Direct en Promo & Activation. Dit was een unieke prestatie, want niet eerder won een Nederlands bureau tijdens het Cannes-festival 5 keer goud op een avond.  

Omdat goede doelen zijn uitgesloten voor het winnen van een Grand Prix, de hoogste award in Cannes, kan Lemz deze ultieme prijs niet winnen in de reguliere categorieën.  Met 5 gouden Lions maakt het bureau wel kans op de Grand Prix for Good die worden gekozen uit alle gouden winnaars. Deze prijs wordt zaterdag op de slotavond uitgereikt.  

Grand Prix voor Chipotle en Edelman New York

Er werd in de categorie PR wel een Grand Prix toegekend aan Chipotle, de Amerikaanse Mexican Grill-keten met zijn campagne ’, waarvoor pr-bureau Edelman New York tekende samen met Creative Artists Agency. Met zijn Scarecrow zetten Chipotle de aanval in op de bioindustrie met een animatiefilmpje van ruim drie minuten lang.

In het filmpje zien we  een vogelverschrikker in een vreselijke maatschappij die lijdt onder de industrie, de voedselproductieketen en de massaliteit waarin hij werkt. Als hij &;s avond naar zijn boerderij in de leegte terugkeert, ziet hij een peper groeien. En dan ziet hij het licht.

Het is Chipotle naar eigen zeggen niet te doen om meer mensen naar hun restaurants te krijgen, maar het gaat om grotere waarden, het veranderen van de huidige situatie. Edelman New York was het pr-bureau bij deze campagne.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in