Overslaan en naar de inhoud gaan

Google stoot Apple van troon als waardevolste merk

Merkwaarde Google stijgt met 40%. Apple daalt 20%.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google heeft de nummer 1-plek overgenomen van Apple als &;s werelds meest waardevolste merk, aldus het jaarlijkse onderzoek van MillwardBrown BrandZ.

related partner content for mobile comes here

De merkwaarde van Google groeide de afgelopen 12 maanden met 40% tot 159 miljard dollar, te danken aan sterke financiële prestaties en doordat de consumenten Google steeds meer zijn gaan zien als een merk dat ‘anders’ is en ‘opvallend’. Dat komt voor een belangrijk deel door ontwikkelingen als Google Glass en de zelfrijdende auto’s door Google, aldus Nick Cooper , Managing Director van Millward Brown Optimor.

Na drie jaar aan de top te hebben gestaan zakte Apple naar nr. 2-plaats. Het daalde 20% in merkwaarde, tot 148 miljard dollar. Hoewel Apple het best presterende merk  blijft, is er een groeiende perceptie dat het niet langer de technologische doorbraken levert voor consumenten.

&;s Werelds grootste B2B-merk, IBM, bleef op de nr. 3-positie staan met een merkwaarde van  108 miljard dollar.

Uit de cijfers bleek ook dat de recessie zijn einde heeft beleefd, want de merkwaarden van de top-100 in totaal stegen afgelopen jaar flink, met 12% in totaal. De top-100 is nu 2,9 biljoen waard, een stijging van 49% ten opzichte van 2008 toen de bancaire en monetaire crisis begon.

De BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands-studie, is in opdracht van WPP uitgevoerd door Millward Brown Optimor. Het is de negende editie. De gezamenlijke waarde van de top-100 is bijna verdubbeld sinds de eerste ranking in 2006 werd geproduceerd . 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in