Overslaan en naar de inhoud gaan

SKO certificeert meetsystemen van Comscore, GfK Nurago en Kantar Media Spring

Deze meetsystemen zijn goedgekeurd om te gebruiken bij het verzamelen van censusdata van online tv en – video.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meetsystemen Digital Analytix van Comscore, GfK SENSIC Stream Agent van GfK Nurago en Kantar Spring Streaming Sensor van Kantar Media Spring hebben een certificering gekregen van SKO. Na het uitvoeren van een live test, is gebleken dat de gerapporteerde censusdata voldoen aan de eisen van SKO.

related partner content for mobile comes here

Waarom certificeert SKO meetsystemen?
In 2008 is SKO gestart met het meten en rapporteren van online video-streams. Voor het meten van het online aanbod van de grote zenders in Nederland wordt gebruik gemaakt van het meetsysteem van Comscore. Met ingang van 2013 heeft SKO haar strategie gewijzigd en is niet alleen tv-content het domein van SKO, maar alle, professioneel gemaakte video content. Hierdoor zullen ook andere meetsystemen gebruikt moeten kunnen worden. Om te garanderen dat de censusdata onderling vergelijkbaar zijn, correct zijn en aan de eisen van SKO voldoen, voert SKO een certificering uit. De certificering bestaat uit een checklist over technische specificaties en een live-test.

Goedgekeurd
SKO heeft, in overleg met de deelnemers aan het project Online TV & Video, de certificering allereerst uitgevoerd voor Comscore, GfK Nurago en Kantar Media Spring. Deze partijen hebben de live-test succesvol doorstaan en zijn gecertificeerd voor het meten van censusdata van online videostreams.

Bas de Vos, directeur SKO: ‘Door de certificering van deze drie partijen kunnen we de volgende stap zetten in de verbreding van het domein van SKO. Het biedt de bestaande partijen van het project Online TV & Video, nogmaals, de zekerheid dat hun censusdata correct door Comscore worden gerapporteerd en het biedt nieuwe partijen de mogelijkheid om met Comscore, GfK of Kantar snel betrouwbare data op te leveren. Op deze manier kan SKO de marktrapportage over online TV & Video verder uitbouwen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in