Overslaan en naar de inhoud gaan

Livestro wil nieuwe Nederlandse opinietitel lanceren

Joshua Livestro komt na de zomer met een nieuwe titel in het opiniesegment. Een soort 'rechtse Groene'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bevestigt hij aan Adformatie. De in Engeland wonende politiek activist, columnist en publicist – hij is onder meer eigenaar van website dagelijksestandaard.nl - ziet ruimte op de Nederlandse markt voor een opiniërende titel. De publicatie is in ieder geval online te lezen, maar zou ook ‘een papieren element’ kunnen bevatten.

Volgens geruchten zou het gaan om een ‘rechtse Groene’ en een mogelijke concurrent voor Elsevier. Livestro wil niet zo ver gaan, maar denkt wel dat er aan die kant behoefte is aan een opiniërende publicatie. ‘Elsevier is iets minder een opinieblad tegenwoordig, dus dat schept weer wat ruimte in de markt. Maar qua geluid is het eigenlijk niet te vergelijken met een bestaand Nederlands opinieweekblad.’

Betaalmuur
Een aantal mensen zou hun medewerking al hebben toegezegd, onder wie politicus Frits Bolkestein en publicist/historicus Thierry Baudet. Livestro bevestigt die twee namen.    

Hoe de opinietitel gaat heten en wat de frequentie wordt, wil Livestro nu nog niet zeggen. De titel verschijnt dus in ieder geval online en daarbij gaat het om betaalde content. ‘Het wordt een publicatie voor en door het publiek. Voor goede online content moet betaald worden, zo weten steeds meer uitgevers. Die omslag moet men maken. Voor nieuwe titels zoals die van mij, is het makkelijker om meteen achter de betaalmuur te gaan. Verder zijn adverteerders uiteraard ook welkom. Daarnaast is uit onderzoek dat we hebben gedaan, gebleken dat onze potentiële lezer bij longreads een voorkeur heeft voor print. Dus het zou kunnen dat we een “printelement” toevoegen. Maar we moeten bekijken of dat financieel haalbaar is.’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in