Overslaan en naar de inhoud gaan

MSN: de antropoloog en de adverteerdersfolder

Tsja, weer zo'n promorapport (pdf) van Microsoft, dat het bedrijf zelf 'onderzoek' noemt. Beste adverteerder, u moet met uw…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tsja, weer zo'n (pdf) van Microsoft, dat het bedrijf zelf 'onderzoek' noemt. Beste adverteerder, u moet met uw advertentie-euro's niet meer bij de tv of krant zijn, maar op internet. Zo luidt de boodschap. Met wat aardige details, dat wel.

related partner content for mobile comes here

Zo kom je in genoemd stuk - met veel te kleine letters voor oudere adverteerders - ineens ene Anne Kirah tegen. Zij vervult bij Microsoft de functie van 'Senior Design Antropologist'. Dat komt over als een beroep waarin je onderzoekt hoe men in Papoea Nieuw-Guinea en in Bosjesland met MSN Messenger omgaat.

Maar wel aardig: de antropologe vindt dat er een einde moet komen aan de term 'virtueel', daar voor haar de grens tussen 'werkelijk' en 'virtueel' is weggevaagd door gebruikers. Ze baseert dat oordeel op heftige emoties die ze soms gepaard ziet gaan die zogenaamde 'virtuele communicatie'. Die zijn soms heftiger dan bij fysieke ontmoetingen.

Microsoft noemt ook de zwakheden van internetreclame: pop-up irritatie en het moeizame vinden van de 'balans tussen interactie en interruptie'. Mooi gevonden, toch. Verder is een pleidooi om creatief te zijn, en dat zal in Cannes, waar het verhaal is uitgedeeld gisteren, als een bom ingeslagen zijn.

Verder kan ik hier het persbericht overschrijven, maar u kunt er . Met een, voor een folder voor adverteerders overigens nog prikkelende opmerking: "Technologie maakt informatie consumptie waar en wanneer mogelijk - zonder advertenties."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in