MSN: de antropoloog en de adverteerdersfolder
Tsja, weer zo'n promorapport (pdf) van Microsoft, dat het bedrijf zelf 'onderzoek' noemt. Beste adverteerder, u moet met uw advertentie-euro's niet meer bij de tv of krant zijn, maar op internet. Zo luidt de boodschap. Met wat aardige details, dat wel.
Zo kom je in genoemd stuk - met veel te kleine letters voor oudere adverteerders - ineens ene Anne Kirah tegen. Zij vervult bij Microsoft de functie van 'Senior Design Antropologist'. Dat komt over als een beroep waarin je onderzoekt hoe men in Papoea Nieuw-Guinea en in Bosjesland met MSN Messenger omgaat.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMaar wel aardig: de antropologe vindt dat er een einde moet komen aan de term 'virtueel', daar voor haar de grens tussen 'werkelijk' en 'virtueel' is weggevaagd door gebruikers. Ze baseert dat oordeel op heftige emoties die ze soms gepaard ziet gaan die zogenaamde 'virtuele communicatie'. Die zijn soms heftiger dan bij fysieke ontmoetingen.
Microsoft noemt ook de zwakheden van internetreclame: pop-up irritatie en het moeizame vinden van de 'balans tussen interactie en interruptie'. Mooi gevonden, toch. Verder is een pleidooi om creatief te zijn, en dat zal in Cannes, waar het verhaal is uitgedeeld gisteren, als een bom ingeslagen zijn.
Verder kan ik hier het persbericht overschrijven, maar u kunt er ook naar klikken. Met een, voor een folder voor adverteerders overigens nog prikkelende opmerking: "Technologie maakt informatie consumptie waar en wanneer mogelijk - zonder advertenties."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid