Overslaan en naar de inhoud gaan

WK-koorts en bierenruzie

Vandaag maakt het Financieele Dagblad in het kader van hun WK-verslaggeving (wat nou komkommertijd! de krant besteedt er zelfs een blog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag maakt het in het kader van hun WK-verslaggeving (wat nou komkommertijd! de krant besteedt er zelfs een aan) een rondje langs de burelen van .

related partner content for mobile comes here

Het mediabureau heeft het pand (van binnen) volledig oranje versierd. Ik rij elke ochtend op m'n fiets langs het kantoor van Mediaedge:cia en kan zeggen dat het ook aan de buitenkant goed is te zien (voor de geïnteresseerde, het kantoor staat aan de Heemstedestraat, vlakbij het metrostation).
Niet te missen, er komt een oranje gloed uit het pand.

Het FD schrijft: 'Cindy Jacobs, mediadirecteur van het Amsterdamse mediabedrijf Mediaedge:cia is vrijdag nog persoonlijk naar de Blokker gegaan om de schappen met oranjespul leeg te kopen. Jacobs: 'Bij de mannen van mediabuying staat het plasmascherm permanent op het WK afgestemd. De kantine heeft oranje servetjes en overal zie je van die opgeblazen oranje hamers.'

Op de foto zie je de medewerkers loos gaan tijdens de wedstrijd Nederland-Ivoorkust. Er wordt stevig gedronken en gepaft (niet in de rookkamer overigens, weet Jacobs wel welke boetes daar op staan?) en ja hoor er staat een grote oranje Wuppie op een bureau.

Is dit een extreem geval van WK-koorts op het werk? Onze kantine is ook tamelijk oranje, maar daar blijft het verder dan ook bij. Ik heb hier nog niemand met een oranje wuppie op de schouder kunnen betrappen... En hoe zit het bij jullie Molbloglezers, wordt er nog gewerkt tijdens de wedstrijden?

Overigens schrijft het FD ook over serieuzere WK-zaken: zo heeft Amerikaanse WK-sponsor een deal gesloten met het Duitse .
Budweiser is een geplaagd merk dit WK. Naast het feit dat het Amerikaanse biertje niet gepruimd wordt door Duitsers, behoren in Duitsland de rechten op de merknaam toe aan het echte, Budweiserbier.
Er was natuurlijk altijd al gedoe rond deze merknaam, maar het wordt tijdens het WK weer zo pijnlijk zichtbaar.

In de landen waar het Tsjechische Budweiser 'Budvar' de merkrechten heeft, mocht Budweiser altijd de merknaam Bud voeren, maar dat mag dus nu ook al niet meer volgens een Duitse rechter.... de merknaam Bud kan namelijk verward worden met Bit, de volksnaam van het Duitse merk Bitburger. Maar de twee merken zijn tot een overeenkomst gekomen. De Amerikanen morgen Bud communiceren op het WK, de voetbalfans drinken in de stadions echter het biertje van Bitburger.

Nu denken nietsvermoedende fans dat hun Budweiser erg goed smaakt, maar blijken ze dus Bitburger te drinken. Heeft Bitburger hier wel aan gedacht toen men deze deal met Anheuser Busch sloot? En wat betekent de ruil voor het imago van Bud?

De jurisprudentie rond dit merkengeschil blijkt overigens een lastige. Zo won Budweiser in 2005 nog een rond de merknaam Bud van Budvar in Hongarije. Wellicht dat Anheuser-Busch deze zaak dus nog kan winnen bij het Europese Hof. Wordt vervolgd!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in